شماری از افسران سعودی هم بازداشت شدند!

شماری از افسران سعودی هم بازداشت شدند!
جمعه 11 اسفند 1396 - 19:56

برخی منابع خبری از بازداشت رئیس پلیس برکنار شده شهر ریاض پایتخت عربستان به همراه تعداد دیگری از افسران سعودی خبر دادند.

العالم _ عربستان سعودی

پایگاه خبری اردنی "عمون" نزدیک به مراکز تصمیم گیری فاش کرد: مسئولان سعودی رئیس پلیس ریاض را که چند روز پیش برکنار شده بود، به همراه شمار دیگری از افسران بازداشت کرده اند.

این پایگاه نوشت: مسئولان سعودی سرتیپ عبدالعزیز الزمامی رئیس پلیس منطقه الریاض را به همراه سرهنگ مقبل ندی الشملانی العنزی مدیر پلیس منطقه "العلیا" این شهر و تعدادی افسر دیگر از جمله مدیر پلیس منطقه المعذر را بازداشت کردند.

این پایگاه نوشت که این افسران بلندپایه به احتمال زیاد در ارتباط با پرونده های مرتبط با فساد و سوء استفاده از قدرت بازداشت شده اند.

محمد بن سلمان ولیعهد سعودی از چند ماه پیش طرح مبارزه با فساد را آغاز و کارگروهی را به این منظور تشکیل داد و در این ارتباط شمار زیادی از شاهزادگان و بازرگانان سعودی را بازداشت و به هتل ریتز کارلتون ریاض منتقل کرد.

شماری از ناظران و نهادهای حقوق بشری طرح مبارزه با فساد بن سلمان را برای کنار زدن رقبای سیاسی خود در داخل خاندان سعودی به منظور قبضه قدرت و رسیدن به تاج و تخت پدرش و نیز خاموش کردن هرگونه صدای اعتراض و مخالفت داخلی توصیف می کنند.

محمد بن سلمان از زمان به قدرت رسیدن شماری از مبلغان، دانشگاهیان، روزنامه نگاران و فعالان مدنی را نیز به خاطر انتقاد از سیاست هایش بازداشت کرده است.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها