بازجویی 5 ساعته پلیس رژیم صهیونیستی از نتانیاهو

بازجویی 5 ساعته پلیس رژیم صهیونیستی از نتانیاهو
شنبه 12 اسفند 1396 - 05:37

پلیس اسرائیل، نتانیاهو و همسرش را در جدیدترین پرونده اتهامی، مورد بازجویی پنج ساعته قرار داد.

العالم – فلسطین اشغالی

پلیس اسرائیل صبح روز جمعه بنیامین نتانیاهو را در خصوص پرونده موسوم به پرونده چهار هزار مورد بازجویی قرار داد. طبق اتهام های مطرح شده در این پرونده، نتانیاهو و همسرش در ازای اینکه نتانیاهو برای انتخاب مجدد به سمت نخست وزیری تحت پوشش خبری مثبت قرار گیرد امتیازهایی را برای پایگاه الکترونیکی شرکت مخابراتی بِزِک  قائل شده اند.

ریما مصطفی خبرنگار الحدث از قدس اشغالی گفت: پلیس اسرائیل بنیامین نتانیاهو و همسرس سارا را در خصوص پرونده موسوم به پرونده چهار هزار مورد بازجویی پنج ساعته قرار داد. در این پرونده اتهاماتی مطرح است مبنی بر اینکه همسر نتانیاهو از مالک سایت والا نیوز (WALLA ) خواسته نتانیاهو را مورد پوشش خبری مثبت قرار دهد و در مقابل به امتیازهایی دست یابد. ایلی نیسان تحلیلگر سیاسی اسرائیلی در این زمینه گفت: در این بازجویی،  گفته های آقای شلومو فیلبر (مدیر عامل وزارت ارتباطات اسرائیل و از نزدیکان نتانیاهو) به عنوان شاهد پرونده و همچنین سخنان نتانیاهو شنیده شد. نتانیاهو در سخنانش از موضوع اتهامی اظهار بی اطلاعی کرد و مدعی شد تمام اقدامات ذکر شده در پرونده از سوی فیلبر انجام گرفته است.

خبرنگار الحدث افزود: نخست وزیر اسرائیل در مورد پرونده های دیگر از جمله پرونده موسوم به سه هزار مورد بازجویی قرار گرفته است که مرتبط با موضوع فساد در معامله خرید زیر دریایی ها است. این پرونده ها تنها عوامل نگرانی نتانیاهو و دولت ائتلافی او نیستند، بلکه طرفی که امروز علیه این ائتلاف دست به کار شده است  طیف متدینین (دین مداران یهودی) هستند که می خواهند قانونی را به تصویب برسانند که تمام کسانی که به آموزش تورات می پردازند از خدمت نظامی معاف شوند. ایلی نیسان در این خصوص گفت: متدینین تهدید کرده اند که به لایحه بودجه دولت رأی نخواهند داد و این موضوع باعث می شود تا دولت اسرائیل پیش از استعفای نخست وزیر  منحل شود.

خبرنگار در پایان گفت: دولت نتانیاهو به دلیل تهمت های فساد، اختلافات داخلی و فشارهای خارجی درمورد روند صلح با فلسطینینان، در شرایط دشواری به سر می برد. با وجود افزایش موارد اتهامی و توصیه های پلیس اسرائیل علیه نتانیاهو، توجیه اتهام و صدور کیفرخواست علیه نتانیاهو بر عهده مشاور قضایی حکومت اسرائیل است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها