سفیر فلسطین در تهران:

موضع گیری آیت الله خامنه ای علیه آمریکا و اسراییل مایه افتخار است

موضع گیری آیت الله خامنه ای علیه آمریکا و اسراییل مایه افتخار است
شنبه 12 اسفند 1396 - 08:47

سفیر فلسطین در تهران گفت: موضوع گیری های جمهوری اسلامی ایران و آیت الله خامنه ای علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی مایه افتخار است.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

صلاح زواوی در حاشیه شانزدهمین کنگره مردم سالاری، در خصوص اظهارات رئیس جمهوری در جمع مردم هرمزگان مبنی بر شکست توطئه های آمریکا خاطرنشان کرد، موضع گیری هایی که جمهوری اسلامی ایران علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی دارد مایه افتخار است. همچنین رهبر معظم انقلاب موضع گیری هایی به نفع اسلام و مسلمین دارد که مایه افتخار است.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جمع مردم بندرعباس در ورزشگاه تختی این شهر گفته است، آمریکا سه مرتبه در ماه های اخیر توطئه کرد و به جایی نرسید. تا زمانی که ملت ایران منسجم و متحد کنار همدیگر ایستاده اند همه ما یک صدا به فکر توسعه این کشور هستیم باید بدانیم کشور ایران را خواهیم ساخت. 
نقش ایران در وتوی پیش نویس انگلیس

وی همچنین در خصوص نقش دیپلماسی و سیاست خارجی ایران در وتوی پیش نویس پیشنهادی انگلیس برای صدور قطعنامه علیه یمن و ایران و مذاکرات سیدعباس عراقچی در این ارتباط اظهار داشت: دولت ایران، دولتی بزرگ است و سیاستی که ایران از آن پیروی می کند سیاست اسلامی و سیاست حلال و حرام است.
زواوی افزود: ایران به این نگاه نمی کند که این سیاست چه کسی را راضی و چه کسی را ناراضی می کند و این کشور منبعث از اعتقاد و مصالح خود کار می کند.
رژیم صهیونیستی توطئه ای بین المللی علیه جهان اسلام 

سفیر فلسطین در تهران تصریح کرد: حتی ایران وقتی می خواهد به منافع خود نگاه می کند این منافع را در چارچوب اسلام قرار می دهد.
وی در عین حال در خصوص طرح مذاکرات صلح از سوی گروه های فلسطینی گفت: به اعتقاد من، اسرائیل، این غده سرطانی، باید از بین برود و نمی شود با این رژیم همزیستی کرد.
زواوی اظهار داشت: رژیم صهیونیستی، رژیمی است که بر ظلم و تعدی بنا و به وسیله یک توطئه بین المللی در قلب فلسطین کاشته شده است و این رژیم توطئه ای علیه جهان اسلام است.
وی افزود: متاسفانه رژیم صهیونیستی موفق شد در فلسطین دولتی برای یهودی ها بسازد. 
سفیر فلسطین در تهران گفت: من افتخار می کنم در کشوری زندگی می کنم که خواستار نابودی این دشمن است.
وی ادامه داد: من از بناینگذاران جنبش 'الفتح' هستم. وقتی انقلاب خود را شروع کردیم دست روی قرآن کریم گذاشتیم که ما هرگز وجبی از خاک فلسطین را از دست نخواهیم داد.

مشکل فلسطین با از بین رفتن دشمن صهیونیستی حل خواهد شد

سفیر فلسطین در تهران همچنین در خصوص طرح مذاکرات صلح گفت: ترامپ با تصمیمات خود مذاکرات سیاسی را از بین برد. چه مذاکرات سیاسی؟ متاسفانه توازن نیرو بین آنهایی که دارند گفت و گو می کنند وجود ندارد. 
وی افزود: به عنوان نمونه، وقتی الجزایری ها در ابیان فرانسه با فرانسوی ها مذاکره می کردند، مجاهدان الجزایری و ارتش این کشور با هر گونه خللی که در این مذاکرات به وجود می آمد به حرکت درمی آمدند.
زواوی گفت: توازن نیروها تاکنون به نفع دشمن صهیونیستی بوده و آمریکا به طور صد درصد از آن پشتیبانی می کند. خیلی از کشورها از این دشمن دفاع می کنند. 
وی افزود: وضعیت جهان اسلام و عرب را که حتما آگاه هستید. ما با موضع گیری های انقلابی می توانیم به حقمان برسیم. تاکنون هرگز مقاومت ما متوقف نشده است اما توازن نیروها به نفع دشمن صهیونیستی است.
زواوی در گفت وگو با ایرنا خاطرنشان کرد، خداوند همراه ما بوده و جهاد و شهادت با ما است و هر انسان آزاده ای که در کنار ماست می داند حل مشکل ما با از بین بردن این دشمن و کندن آن از ریشه برطرف خواهد شد.
وی افزود: نزدیک 40 سال است که در ایران هستم و حرف های من عوض نمی شود. به امید خدا و با هر وسیله ای که دارم تا از بین بردن رژیم صهیونیستی از ریشه، خواهم جنگید.

پربیننده ترین خبرها