یک رسانه آمریکایی مدعی شد؛

دیدار کری و ظریف در حاشیه اجلاس مونیخ

دیدار کری و ظریف در حاشیه اجلاس مونیخ
شنبه 12 اسفند 1396 - 09:25

یک رسانه آمریکا بامداد شنبه گزارش داده وزیر خارجه سابق آمریکا در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ با وزیر خارجه ایران دیدار کرده است.

العالم - ایران / سیاسی

یک نشریه آمریکایی مدعی شده «جان کری»، وزیر خارجه سابق آمریکا در حاشیه نشست امنیتی مونیخ با «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران دیدار کرده است.

نیویورکر ادعا کرده است: «این زوج دیپلماتیک در خلال دو سال مذاکرات پر تب و تاب بر سر توافق هسته‌ای ایران به صورت علنی و به دفعات زیاد با یکدیگر دیدار می‌کردند.»

رسانه آمریکایی در ادامه مدعی شده است: «دیدار مونیخ، که سایر طرف‌های دخیل در مذاکرات هم در آنجا حضور داشتند، ممکن بود با واکنش‌های منفی هم در واشنگتن و هم در تهران مواجه شود. کری، از ایرانی‌ها خواست صرفنظر از هر اقدامی که دولت ترامپ انجام می‌دهد، توافق هسته‌ای را رها نکنند یا مفاد آن را نقض نکنند.»

دولت آمریکا، به عنوان یکی از اعضای گروه ۱+۵ از زمان اجرایی شدن «برجام» با اتخاذ سیاست‌های مختلف تلاش کرده از متبلور شدن مزایای این توافق برای ایران جلوگیری کند. کارشکنی‌های آمریکا در اجرای برجام از زمان روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا شدت گرفته است.

او در اقدامی که نقض صریح بندهای توافق هسته‌ای با ایران محسوب می‌شود، تهدید کرده کشورش را از توافق خارج خواهد کرد و یا درباره تجارت با ایران به کشورهای اروپایی هشدار داده است.

«دونالد ترامپ» روز جمعه ۲۲ دی‌ماه، در جدیدترین اقدام خود ضد برجام کشورهای اروپایی را تهدید کرد در صورتی که این توافق را مطابق میل او اصلاح نکنند، آمریکا را از آن خارج خواهد کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها