ولی‌عهد عربستان در آستانه انتخابات مصر به قاهره می‌رود

ولی‌عهد عربستان در آستانه انتخابات مصر به قاهره می‌رود
شنبه 12 اسفند 1396 - 12:05

ولی‌عهد عربستان سعودی فردا یکشنبه در نخستین سفر خارجی خود از زمان انتصابش به مصر سفر می‌کند.

العالم _ عربستان سعودی

«محمد بن سلمان» فردا یکشنبه به مصر سفر می‌کند. مصر کمتر از یک ماه دیگر برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری را پیش رو دارد.

بن سلمان پس از قاهره نیز به لندن و واشنگتن سفر می‌کند و در همین رابطه یک منبع دولتی عربستان گفت که هدف بن سلمان از انتخاب قاهره به عنوان ایستگاه نخست سفرش، تأکید بر همکاری مصر و عربستان در بالاترین سطح است.

ولی‌عهد عربستان دسامبر 2015 نیز در زمانی که منصب جانشین ولی‌عهد را بر عهده داشت به قاهره سفر کرده و با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر و دیگر مقامات این کشور دیدار کرده بود.

بنا بر اعلام کمیته ملی انتخابات مصر، انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور طی روزهای 16، 17 و 18 مارس (25، 26 و 27 اسفند) در خارج از کشور و طی روزهای 26 تا 28 مارس (6 تا 8 فروردین) در داخل کشور برگزار می‌شود و در صورتی که انتخابات به دور دوم برود، انتخابات طی روزهای 19 تا 21 آوریل (30 فروردین تا 1 اردیبهشت) در داخل کشور و 24 و 26 آوریل(4 تا 6 اردیبهشت) نیز در خارج از کشور برگزار می‌‌شود.

غیر از عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر که نامزد انتخابات شده، فقط یک نفر دیگر نامزد شده و او مهندس «موسی مصطفی موسی» رئیس حزب الغد این کشور است. 

محورهای گفت‌وگوی بن سلمان با مقامات مصر

برخی منابع دیپلماتیک گزارش دادند که بن سلمان در سفر به قاهره با السیسی دیدار و درباره پاره‌ای از مسائل از جمله دستور کار اجلاس آتی اتحادیه عرب که قرار است به میزبانی ریاض برگزار شود، تحولات یمن، بحران قطر، روند سازش بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی، تقویت راهکارهای مقابله با تروریسم و پیشرفت‌های حاصله در زمینه تحکیم روابط امنیتی، اقتصادی و سرمایه‌گذاری بین دو کشور بحث و گفت‌وگو خواهد کرد.

طبق گزارش شبکه الجزیره، شماری از مسئولان از جمله وزرای خارجه، انرژی، دارایی و دیگر وزرا بن سلمان را در این سفر همراهی خواهند کرد.

بن سلمان همچنین پس از قاهره به لندن می‌رود و قرار است روز چهارشنبه با «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس دیدار کند و پس از آن نیز به آمریکا سفر خواهد کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها