اوچا: بحران خطرناک فلسطینیان غزه را تهدید می کند

اوچا: بحران خطرناک فلسطینیان غزه را تهدید می کند
شنبه 12 اسفند 1396 - 15:12

دفتر هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل "اوچا" نسبت به عواقب خطرناک بحران های سوخت قطع برق بر سلامت، آموزش و امور بهداشتی فلسطینیان تحت محاصره غزه هشدار داد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از گزارش دفتر هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل متحد "اوچا" خاطرنشان کرده، کمبود شدید سوخت و برق در نوار غزه مانع از ارائه خدمات سلامت، آب، آب و فاضلاب و آموزش در منطقه‌ای شده است که بیش از دو میلیون فلسطینی در آن زندگی می کنند.

این دفتر عنوان کرده که کمبود شدید سوخت و برق در نوار غزه مانع از ارائه خدمات مزبور شده است.

اوچا خاطرنشان کرده است، آژانس های امدادرسانی به منظور حفظ حداقل خدمات اساسی، اقدام به تامین سوخت اضطراری و ضروری بخش های اساسی به کمک طرف های حامی مالی غزه کرده اند تا مانع از وقوع بحران در بخش های بهداشت و سلامت، آب و آب و فاضلاب شوند.

در گزارش دفتر هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل "اوچا" آمده است که رژیم صهیونیستی 20 ساختمان را در کرانه باختری تخریب کرده است که در پی آن 18 نفر از جمله 10 کودک آواره و بی سرپناه شده اند و منبع کسب رزق و روزی حدود 70 نفر از بین رفته است و از طرفی هم 15 ساختمان را در قدس اشغالی و 5 ساختمان را در منطقه موسوم به "ج" تخریب کرده اند.

در بخش دیگری از این گزارش تاکید شده که 16 فلسطینی در حملات و تجاوزات شهرک نشینان صهیونیست زخمی شده و خسارت هایی هم به املاک و مستغلات فلسطینیان وارد آمده است.

اوچا خاطرنشان کرده، خشونت و عربده کشی شهرک نشینان صهیونیست از آغاز سال جاری روندی فزاینده داشته است و به طور میانگین شهرک نشینان هر هفته 6 حمله را علیه فلسطینیان صورت می دهند در حالی که سال گذشته میانگین هر هفته 3 حمله و در سال 2016 نیز هر هفته 2 حمله ثبت شده بود.

پربیننده ترین خبرها