توتال: راهی برای انتقال نقدینگی به ایران یافته ایم

توتال: راهی برای انتقال نقدینگی به ایران یافته ایم
شنبه 12 اسفند 1396 - 18:06

مدیر پیشین دفتر توتال در ایران با تاکید بر پابرچا بودن قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی گفته که این شرکت راهی برای انتقال نقدینگی به ایران یافته است.

العالم ـ اروپا

تارنمای وزارت نفت روز شنبه گزارش کرد که «پیر فابیانی» با اشاره به اینکه ایران بزرگ‌ترین ذخایر گاز جهان را در اختیار دارد، گفته، قرارداد توتال با ایران برای توسعه فاز 11 پارس جنوبی در قالب کنسرسیومی با مشارکت شاخه بین‌المللی شرکت ملی نفت چین (سی.ان.پی.سی.آی) و شرکت پتروپارس ایران در جریان است و به نظر می‌رسد این شرکت به توافقی مناسب دست یابد.

مدیر پیشین دفتر توتال در ایران خاطرنشان کرده، برگزاری کنگره‌ها می‌تواند در زمینه شناسایی چالش‌ها موثر باشد اما گفتن اینکه در آینده اوضاع بهتر می‌شود کافی نیست و باید امروز اقدام کنیم تا فردا بهتر شود.

این کارشناس فرانسوی با برشمردن برخی چالش‌های کنونی برای جذب سرمایه‌های خارجی گفته که ایران باید منعطف‌تر باشد، در توافق هر 2طرف نیازهایی دارند.

فابیانی به سبب اکتشاف‌های فزاینده در گاز جهان، وجود بازیگران متعدد و رقابت شدید، دورنمای قیمت این کالا را نه چندان روشن توصیف و خاطرنشان کرده، ایران در مذاکرات مربوط به پروژه‌های ال‌ان‌جی باید این واقعیت‌ها را در نظر داشته باشد.

نخستین قرارداد جدید نفتی در پساتحریم تیرماه امسال بین شرکت ملی نفت و کنسرسیوم بین المللی به رهبری شرکت نفتی توتال فرانسه برای توسعه فاز 11 پارس جنوبی امضا شد. قراردادی که ارزش آن 4 میلیارد و ٨٠٠ میلیون دلار است و با به ثمر رسیدن آن، روزانه 56 میلیون مترمکعب (معادل 2 میلیارد فوت مکعب) به ظرفیت برداشت ایران از میدان گازی پارس جنوبی مشترک با قطر افزوده می‌شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها