شبکه «ایران کالا» به طور رسمی آغاز به‌کار کرد

شبکه «ایران کالا» به طور رسمی آغاز به‌کار کرد
شنبه 12 اسفند 1396 - 23:03

شبکه تلویزیونی «ایران کالا» با ماموریت حمایت از تولید داخلی، کار و سرمایه ایرانی، امشب در مراسمی که هم اکنون در حال برگزاری است پخش سراسری خود را آغاز کرد.

العالم - ایران / اقتصادی

شبکه تلویزیونی ایران کالا پس از یک سال، امشب به پخش آزمایشی خود پایان داد و در مراسمی که هم اکنون با حضور رئیس رسانه ملی، برخی اعضای اقتصادی دولت، جمعی از مسئولان بلند پایه کشوری، بازرگانان، کارآفرینان برگزیده، مسئولان ارشد اصناف، ورزشکاران و هنرمندانی که در عرصه اقتصادی فعالیت می‌کنند درحال برگزاری است، رسما پخش سراسری خود را آغاز کرد.

تبلیغات برای کالای ایرانی به منظور رونق بازار، ظرفیت سازی و تحول آفرینی در فضای کسب و کار، حمایت از کار، تولید و سرمایه ایرانی، کمک به توسعه اشتغال، ارتقاء کیفیت کالا و خدمات و تحقق عدالت اطلاعاتی با تاکید بر حمایت از صنایع کوچک و متوسط از مهم ترین ماموریت‌های این شبکه تلویزیونی اقتصادی است.

شبکه ایران کالا باتوجه به اهداف و ماموریت های خود، تسهیلات ویژه ای را برای تبلیغ و معرفی بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط کشور در قالب بسته‌‌های حمایتی رایگان در نظر گرفته است.

این شبکه تلویزیونی تلاش می کند تا با فراهم آوردن فضایی متفاوت در سپهر رسانه ای کشور برای حمایت ازتولیدات داخلی، زمینه تحقق شعاراقتصاد مقاومتی را که ضامن بقا و حفظ استقلال و خودکفایی کشور است فراهم سازد.

عبدالعلی علی‌عسکری رییس سازمان صدا و سیما در مراسم افتتاحیه شبکه «ایران کالا» با طرح سؤالی درباره چرایی ایجاد این شبکه گفت: در چند سال گذشته رهبر انقلاب گفتمان انقلابی اقتصاد مقاومتی را طرح کردند که یعنی مقاوم شدن اقتصاد ما برابر دشمنیِ دشمنان و رشد و پیشرفت اقتصاد ما که نظریه بسیار پیشرفته‌ای است.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۶ اظهار کرد: رهبر انقلاب سال ۹۶ را به عنوان سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» مطرح فرمودند و رسانه ملی در تمام برنامه‌ها، موضوع اقتصاد مقاومتی را پیگیری کرد، اما لازم بود کاری جهادگونه و ابتکاری هم انجام می‌دادیم.

رییس سازمان صدا و سیما تأکید کرد: ما متوجه شدیم که بیشترین تولید توأمان در صنایع کوچک و متوسط صورت می‌گیرد و به همین دلیل تصمیم گرفتیم برای معرفی کالای ایرانی شبکه «ایران کالا» را ایجاد کنیم. شرکت‌های بزرگ از توانایی لازم برای اجرای سیاست‌های بازرگانی و تبلیغاتی در رسانه‌های مکتوب و صوتی تصویری برخوردار هستند و باید فکری برای صنایع کوچک ملی می کردیم.

علی‌عسکری ادامه داد: صنایع کوچک و دانش‌بنیان از این تبلیغات محروم هستند و به همین دلیل هم تعاملشان با بازار کم می‌شود بنابراین کارکرد رسانه ملی این است که برای این شرکت‌های کوچک، مایه بگذارد و برای تبلیغ آنها تلاش کند.

وی تصریح کرد: صنایع کوچک و دانش‌بنیان به نسبت شرکت‌های بزرگ، زودتر می‌توانند خود را به تولید برسانند و نسبت به آنها اشتغالزایی بیشتری را فراهم می‌کنند. همچنین این صنایع دارای توانایی‌های جهانی هستند پس ما دیدیم که این بخش از اقتصاد اهمیت بیشتری دارد.

رییس سازمان صدا و سیما با اشاره به اختصاص دادن آنتن رسانه ملی برای تولیدات ایرانی اظهار کرد: ما در سال گذشته تصمیم گرفتیم صنایعی را که تولید ایرانی دارد، بنا به میزان شغلی که تولید کرده و کارآفرینی که ایجاد می‌کند سهمی از آنتن رسانه ملی را در اختیار بگیرند که برای این منظور چند هزار کارخانه بزرگ و کوچک ثبت‌نام کردند. شما اکنون تبلیغات همه این کارخانه‌ها را که رایگان و غیررایگان هستند، در خلال آگهی‌ها و در کنار هم می‌بینید.

علی‌عسکری اضافه کرد: با این حال حجم صنایع کوچک و دانش‌بنیان بسیار زیاد است که به حدود ۸۰ هزار می‌رسد و بخش‌های تبلیغاتی رسانه‌ ملی تا این اندازه گنجایش نداشت، بنابراین ما تصمیم گرفتیم شبکه «ایران کالا» را راه‌اندازی کنیم.

وی اظهار کرد: شبکه «ایران کالا» تکریم تولیدکنندگان ایرانی است و قصد ما این است که آنها را معرفی کنیم؛ تولیدکنندگان و مدیرانی که در این شرایط سخت فعالیت کرده و شرکت‌ها را ساماندهی می‌کنند، آنها قهرمانان اقتصاد ما هستند و ما باید کمکشان کنیم و به این ترتیب شبکه «ایران کالا» به همه آنها سرویس رایگان می‌دهد.

در حاشیه این مراسم نیز نمایشگاه جنبی با حضور نمایندگان معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه، مرکز توسعه تجارت، ستاد اقتصاد مقاومتی، سازمان صنایع کوچک، بنیاد ملی نخبگان، سازمان فنی و حرفه ای برپا شده است.

در این نمایشگاه، دستاوردهای گروه‌های مختلف علمی، صنعتی و خدماتی که در جهت معرفی کالا و خدمات ایرانی فعالیت داشته اند به نمایش در آمده است

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها