پايين آوردن شيخ سعودی از منبر نماز جمعه با ضرب و شتم+ فیلم

يکشنبه 13 اسفند 1396 - 00:15

فعالان فضای مجازی در عربستان ويدئويی از يك نماز جمعه در اين كشور منتشر كردند كه در آن شيخی كه به ظاهر در حال خطبه خواندن است با ضرب و شتم به بيرون منتقل می‌شود.

العالم-عربستان

کلیپ پایین آوردن «خطیب جمعه» عربستان از منبر با زور و کتک کاری، طی روزهای اخیر در شبکه‌‏های اجتماعی بویژه توئیتر، دست به دست شده است.

پس از مخالفت شیخ با ترک منبر، نیروهای پلیس به زور متوسل شده و او را با ضرب و شتم از منبر پایین آوردند.

کاربران اینترنتی روایتهای مختلفی را درباره علت ضرب و شتم شیخ سعودی و پایین آوردنش از منبر نقل و تاکید کردند که در این ویدئو مشخص نیست که او خطیب جمعه بوده است یا نه.

رسانههای سعودی به نقل از یک منبع وابسته وزارت امور اسلامی عربستان، خطیب جمعه را «فردی که تعادل روحی و روانی ندارد» توصیف کردند.

روزنامه «الریاض» در این باره نوشت: تعدادی از نمازگزاران و یکی از نیروهای امنیتی استان «ینبع» واقع در غرب عربستان، این «بیمار روانی» را با زور و خشونت به پایین منبر در مسجد الجابریه منتقل کردند.

برخی دیگر از فعالان سعودی اعلام کردند که خطیب جمعه به دلیل انتقاد از فساد محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی در خطبه نماز جمعه مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

برخی دیگر از کاربران سعودی نیز علت این اقدام خشونت امیز پلیس را اعتراض شیخ سعودی به ادامه جنگ عربستان علیه یمن اعلام کردند.

فارس

 

پربیننده ترین خبرها