عربستان مدعی انعقاد 33 قرارداد در نمایشگاه نظامی «آفد 2018» شد

عربستان مدعی انعقاد 33 قرارداد در نمایشگاه نظامی «آفد 2018» شد
يکشنبه 13 اسفند 1396 - 01:49

درحالی که براساس گزارش های بین المللی، عربستان طی 5 سال گذشته دومین واردکننده سلاح در جهان بوده است، یک مقام نظامی این کشور مدعی شد در جریان برگزاری نمایشگاه تولیدات نظامی با عنوان « آفد 2018 » موفق به امضای 33 قرارداد فروش تسلیحات نظامی شده است.

العالم-عربستان

سرلشگر «عطیه المالکی» سخنگوی این نمایشگاه گفت که این قراردادها بین کارخانه ساخت سلاح عربستان و طرف های خارجی به امضا رسیده است.

این مقام نظامی به جزییات بیشتری درخصوص ارزش و محتوای این معاملات اشاره نکرد.

براساس اعلام مقامات عربستان ، شماری از کشورهای عضو ائتلاف مبارزه با تروریسم و ترکیه به عنوان میهمان ویژه در این نمایشگاه حضور داشتند.

چهارمین دوره نمایشگاه مذکور که از یکشنبه گذشته آغاز و امروز پایان یافت با شعار « تولیدات ما قدرت ما» با هدف حمایت از تولیدات داخلی نیروهای مسلح بر مبنای چشم انداز 2030 عربستان برگزار شد.

برنامه چشم انداز 2030 با هدف کاهش اتکای عربستان به درآمدهای نفتی و تنوع بخشیدن به درآمدهای کشور تهیه شده است.

اعلام امضای قرارداد برای فروش سلاح درحالی اعلام می شود که براساس گزارش مؤسسه تحقیقات صلح بین‌المللی ، عربستان طی 5 سال گذشته رتبه دوم واردات سلاح را به خود اختصاص داده و خرید سلاح در این کشور طی این سال‌ها، افزایش 212 درصدی را به ثبت رسانده است.

تنها در یک فقره دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا اردیبهشت ماه امسال در جریان سفر به عربستان موفق به عقد قرارداد 460 میلیون دلاری صادرات سلاح به عربستان شد. کاخ سفید اعلام کرد ، 110 میلیون دلار از این قرارداد فوری اجرایی می شود و مابقی طی 10 سال آینده به اجرا درخواهد آمد.

برخی گزارش ها نشان می دهد عربستان علاوه بر آمریکا از 10 کشور اروپایی شامل انگلیس ، فرانسه ،المان ، ایتالیا ، کرواسی ، سوئد ، بلژیک ، اسلواکی ، جمهوری چک و اسپانیا هم سلاح وارد می کند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها