وزیر خارجه فرانسه امشب وارد تهران می‌شود

وزیر خارجه فرانسه امشب وارد تهران می‌شود
يکشنبه 13 اسفند 1396 - 08:36

وزیر خارجه فرانسه در صدر هیاتی امروز یکشنبه به ایران سفر کرده و قرار است با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود با حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان دیدار کند.

العالم- ایران/ سیاسی 

وزیر خارجه فرانسه در صدر هیاتی امشب (یکشنبه) به ایران سفر  می‌کند.

بر اساس اعلام وزارت امورخارجه فرانسه؛ ژان ایو لودریان مذاکرات و ملاقات خود را با مقامات ایران دوشنبه ۵ مارس در تهران انجام می‌دهد. وزیر خارجه فرانسه قرار است علاوه بر دیدار و گفتگو با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود با حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان نیز دیدار کند.

چندی پیش؛ لودریان پس از دیدار با همتای آمریکایی خود در واشنگتن اعلام کرد در سفر به تهران سه موضوع توافق هسته ای، موشک‌های بالستیک و نقش منطقه‌ای ایران را در دستور کار خواهم داشت.

این در حالیست که مقامات کشورمان بار‌ها اعلام کرده اند هیچ گونه مذاکره‌ای الا موضوع توافق هسته‌ای در سفر وزیر خارجه فرانسه در دستور گفت و گو‌های دو طرف نخواهد بود.

از طرفی؛ رسانه‌های فرانسوی نیز طی چند روز گذشته با پخش گزارش‌هایی مربوط به در پیش بودن سفر لودریان به ایران مهمترین موضوع و دستور کار این سفر را فراهم آوردن مقدمات سفر امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه به ایران عنوان می‌کنند.

حال باید تا پایان روز دوشنبه پس فردا منتظر ماند و دید خروجی سفر یک روزه وزیر امور خارجه فرانسه به ایران به طور ملموس و واضح چه خواهد بود.

خبرگزاری صداو سیما

پربیننده ترین خبرها