جنجال تعیین سفیر جدید عربستان در کویت

جنجال تعیین سفیر جدید عربستان در کویت
يکشنبه 13 اسفند 1396 - 12:58

تعیین «سلطان بن خالد آل سعود» به عنوان سفیر جدید عربستان در کویت جنجال به پا کرده است.

العالم _ عربستان سعودی

سلطان بن خالد آل سعود که سال 2015 مطالبی را در صفحه توییتر خود نوشته و به «ناصر المحمد الصباح» نخست‌وزیر سابق کویت و برادرزاده امیر کویت اهانت کرده بود، اکنون به عنوان سفیر جدید عربستان در کویت تعیین شده است.

بن خالد در یک توئیت خود نوشته بود «ناصر المحمد پلیدترین افراد در کویت است، او از عربستان و اعراب تنفر دارد و وفادار کورکورانه ایران است.»

وی در یک توئیت دیگر نوشته بود: «ناصر المحمد مرد بزرگ ایران است.»

با توجه به این توئیت‌ها اکنون تعیین بن خالد به عنوان سفیر جدید عربستان در کویت جنجال درست کرده است.

ناصر المحمد الصباح یکی از افراد خاندان حاکم کویت است که در سال 2011 از منصب نخست‌وزیری استعفا کرد.

وی برادرزاده صباح الاحمد الصباح امیر کویت و یکی از گزینه‌های احتمالی برای به دست گرفتن قدرت در این کشور است زیرا در میان برخی فراکسیون‌های سیاسی از محبوبیت و مقبولیت برخوردار است.

به نوشته وبگاه «العربی الجدید»، بن خالد در واکنش به این جنجال‌ها در بیانیه‌ای کوتاه در توییتر آورده است که این توئیت‌های منسوب به وی درباره اهانت به شخصیت‌های برجسته کویت صحت ندارد و ممکن نیست چنین سخنانی گفته باشد.

از سوی دیگر با وجود اینکه وزارت خارجه کویت واکنشی رسمی به این مسئله نشان نداده است اما یک منبع در وزارت خارجه این کشور تأکید کرد که وزارت خارجه به زودی بیانیه‌ای درباره این توئیت‌ها ارائه خواهد کرد کما اینکه تغییر بن خالد و یا پذیرش وی قابل پیش‌بینی نیست.

روابط عربستان و کویت اخیرا به دنبال سفر «خالد الروضان» وزیر ورزش و جوانان کویت به قطر و دیدار با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر، دچار تنش شد و به دنبال اهانت برخی مقامات سعودی به این وزیر کویتی، دولت کویت سفیر عربستان را احضار و مراتب اعتراض این کشور را به وی ابلاغ کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها