اندیشمند آمریکایی:

برنامه آمریکا برای متنفر کردن مصریها از انقلاب

برنامه آمریکا برای متنفر کردن مصریها از انقلاب
شنبه 3 تير 1391 - 06:32

انديشمند مشهور آمريکايي با اشاره به نقشه آمريکا با همدستي شوراي نظامي مصر براي جلوگيري از به وجود آمدن انقلابي مانند ايران در اين کشور، و متنفر کردن مردم مصر از انقلاب تأکيد کرد، که مسئولان کشورش به دنبال شخصي هستند که يا مانند حسني مبارک فاسد و مستبد باشد و مردم را براي منافع آمريکا سرکوب کند، و يا اينکه در اين کشور بحران و ناآرامي حکمفرما شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "نوام چامسکی" گفت: غرب به دنبال دمکراسی در مصر نیست، به همین دلیل تا آخرین لحظه از مبارک حمایت کرد.

وی افزود: هنگامی که ارتش ضد مبارک شد، غرب از ایجاد راهکاری برای باقی ماندن رژیم بدون مبارک خشنود شد .. این راهکاری برای ادامه (رژیم) بود. غرب به دنبال روابطی بر اساس تبعیت است؛ همانطور که در بیشتر روابط کشورهای دنیا با قدرتهای بزرگ شاهدیم، غرب به دنبال آن است که کشورها در مقابل منافع و خواست آن تسلیم شوند .. این امر محرمانه نیست و بر همه روابط بین المللی حاکم است.

چامسکی خاطرنشان کرد: این آمریکا بود که از شورای نظامی خواست قدرت را در اختیار بگیرد و انقلاب را نابود کند، تا انقلابی دیگر مانند ایران به وجود نیاید و تغییراتی فراگیر صورت نگیرد.

چامسکی گفت: آمریکا از شورای نظامی خواست مردم را از انقلاب متنفر کند، تا اگر رژیم (مبارک) به صورتی جدید با یک حاکم نظامی و مستبد مثل مبارک باز گردد، مردم دوباره انقلاب  را تکرار نکنند؛ و فرایند تبعیت از آمریکا و اسرائیل ادامه یابد و مصر بخشی از حیات خلوت آمریکا باشد.

 



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها