ظریف جزئیات مذاکره با کری را در مونیخ تشریح کرد

ظریف جزئیات مذاکره با کری را در مونیخ تشریح کرد
يکشنبه 13 اسفند 1396 - 23:09

وزیر امور خارجه گفته است که با جان کری در مورد سیاست های ترامپ در خصوص برجام و واکنش مناسب در قبال این سیاست ها برای منزوی کردن ترامپ، گفت و گو کرده است.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

به گزارش روز یکشنبه خانه ملت، «محمدجواد ظریف» درخصوص دیدار با جان کری وزیر امورخارجه دولت سابق ایالات متحده آمریکا در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ که دو هفته پیش در آلمان برگزار شد، افزود: ما دیدار محرمانه نداریم. ما در حاشیه جلسات بین المللی با بسیاری از نخبگان که در افشای سیاست های دولت آمریکا تاثیرگذار هستند، گفت و گو داریم.
ظریف اضافه کرد: این فقط منحصر به ایشان (جان کری) نیست، ما با نخبگان مختلف جلسه داریم.
مذاکره ای با دولت آمریکا نداریم
وزیر امور خارجه بیان کرد: الان ما با دولت آمریکا مذاکره ای نداریم، اما همیشه با نخبگان غیردولتی آمریکایی که می توانند تاثیرگذار باشند گفت و گو داشته ایم؛ این گفت و گوها معمولا در حاشیه جلسات شکل می گیرد.
ظریف گفت: وقتی که در یک جلسه بین المللی شرکت می کنید فرصت خوبی دارید برای اینکه اولا روشنگری کنید و سیاست های جمهوری اسلامی را مطرح کنید تا تاثیرگذاری کنید،(البته) طرف مقابل ما هم مسلما می خواهد همین کار را انجام دهد.
وزیر امور خارجه در خصوص جلسه گفت و گو با جان کری در حاشیه اجلاس مونیخ تصریح کرد: موضوع این جلسه بیشتر در مورد اینکه سیاست های آقای ترامپ در مورد برجام چیست و چگونه می شود در قبال این سیاست ها عکس العملی مناسب نشان داد تا آقای ترامپ بیش از پیش در آمریکا و دنیا منزوی بشود.

پربیننده ترین خبرها