سفارت آمریکا در ترکیه تعطیل شد

سفارت آمریکا در ترکیه تعطیل شد
دوشنبه 14 اسفند 1396 - 05:31

سفارت آمریکا در ترکیه که در سال 2013 هدف حمله تروریستی قرار گرفت روز یکشنبه اعلام کرد این سفارت به دلیل هشدار امنیتی روز دوشنبه تعطیل خواهد بود.

العالم - ترکیه

به گزارش خبرگزاری فرانسه از آنکارا دفتر نمایندگی آمریکا در صفحه اینترنتی خود نوشت سفارت این کشور ( آمریکا) در آنکارا به علت هشدار امنیتی در روز دوشنبه 5 مارس بسته خواهد بود. دفتر نمایندگی آمریکا افزود: به محض آنکه سفارت آمریکا فعالیت خود را از سر بگیرد، این موضوع اطلاع رسانی خواهد شد.

یک گروه افراطی چپ گرا مسئولیت حمله تروریستی به سفارت آمریکا در آنکارا را در سال 2013 بر عهده گرفته بود. در آن حادثه تروریستی یک محافظ ترکیه ای سفارت آمریکا کشته شد.

روابط آمریکا و ترکیه به عنوان دو متحد ناتو طی ماه های اخیر تیره شده است به طوری که آنکارا، آمریکا را به مسلح کردن یگان های مدافع خلق ( YPG) متهم می کند. این در حالی است که ترکیه تحت عنوان عملیات عفرین، حمله گسترده ای علیه این شبه نظامیان در شمال غرب سوریه اجرایی می کند.

ترکیه یگان های مدافع خلق را گروهی تروریستی می داند. این در حالی است که آمریکا به نوبه خود از آنکارا می خواهد برای جلوگیری از هر گونه نشان و رد پای گروه تروریستی داعش در سوریه، به مبارزه با این گروه تمرکز کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها