روزنامه انگلیسی: اصلاحات بن‌سلمان شكست می‌خورد

روزنامه  انگلیسی: اصلاحات بن‌سلمان شكست می‌خورد
دوشنبه 14 اسفند 1396 - 06:27

روزنامه انگلیسی آبزرور The Observer روز یکشنبه در مقاله ای فاش کرد اصلاحات شاهزاده محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در عربستان به احتمال زیاد با شکست مواجه می شود.

العالم - عربستان

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه آبزرور در مقاله ای شیوه محمد بن سلمان در ایجاد اصلاحات در ساختار سنتی عربستان را به چالش کشید و معتقد است این روش در جامعه عربستان راه به جایی نمیبرد.

مارتین شولوف نویسنده متخصص در امور خاورمیانه در مقاله ای در این روزنامه نوشت: عربستان عملا صحنه تحولات زیادی از جمله حق رانندگی برای زنان و حضور آنان در رقابت های ورزشی و سالن های سینما است.

شولوف گفت: با وجود این تغییر و تحولات، امور و شرایط عربستان پیچیده و مبهم به نظر می رسد و متقاعد کردن جامعه سعودی به ایجاد تغییر با کندی صورت می گیرد آن هم در کشوری که به مقاومت در قبال هرگونه تغییر عادت کرده است.

وی افزود: شیوه اصلاحات ولیعهد سعودی در جامعه ای سنتی مانند عربستان سعودی به احتمال زیاد موفق نخواهد بود و طبقه متوسط جامعه سعودی که کارمندان را شامل می شود با حکومت مخالفت نمی کند ولی شیوه های دیگری را در زمینه مقابله با تغییراتی که در تضاد با افکارش است در دستور کار قرار می دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها