اتهام کاخ سفید به روسیه درباره قطعنامه سوریه

اتهام کاخ سفید به روسیه درباره قطعنامه سوریه
دوشنبه 14 اسفند 1396 - 08:48

کاخ سفید در بیانیه‌ای روسیه را به نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره سوریه متهم کرد.

العالم- آمریکا 

 به نقل از رویترز، کاخ سفید بامداد دوشنبه در بیانیه ای روسیه را به نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره سوریه متهم کرد. 

در این بیانیه ادعا شده است که «روسیه غیرنظامیان بی گناه در سوریه را تحت عنوان عملیات ضد تروریستی کشته است».

در بیانیه کاخ سفید آمده است: «ایالات متحده، عملیات نظامی ادامه‌دار رژیم سوریه با حمایت ایران و روسیه علیه مردم غوطه شرقی را محکوم می‌کند».

این بیانیه می افزاید: «روسیه، بعد از تأخیرهای مکرر در تصویب قطعنامه ۲۴۰۱ شورای امنیت که خواستار برقراری آتش‌بس ۳۰ روزه در سراسر سوریه بود، راه نادیده گرفتن مفاد آن و کشتن شهروندان سوریه زیر پوشش دروغین عملیات‌های مقابله با تروریسم را در پیش گرفته است.»

کاخ سفید در این بیانیه طی ادعایی از «دنیای متمدن» خواسته است اجازه استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی را ندهند. 

این در حالی است که رئیس جمهور سوریه یکشنبه شب و پس از دیدار با «حسین جابری انصاری» معاون وزیر امور خارجه ایران، در گفتگو با تعدادی از خبرنگاران رسانه ها اعلام کرد: تهاجم رسانه‎ای و سیاسی علیه سوریه تحت عناوین انسانی با هدف اصلی حمایت از تروریسم و تروریست‎ ها پس از حملات پیاپی که دریافت کرده اند، انجام می‌‏گیرد.

«بشار اسد» همچنین تأکید کرد که اغلب ساکنان غوطه شرقی می‌خواهند از چنگ تروریست‌ها رها شوند و به همین دلیل مبارزه با تروریسم به موازات ایجاد گذرگاه‎های امن به سمت مناطق تحت کنترل دولت سوریه، ادامه خواهد داشت.

وی افزود: موضوع حملات شیمیایی به یکی از اصطلاحات فرهنگنامه دروغین غرب تبدیل شده است که معمولا به عنوان بهانه ای برای باج گیری و حمله به ارتش سوریه مورد استفاده قرار می گیرد.

بشار اسد تصریح کرد: ائتلاف غربی نیروی هوایی داعش است که بدون هیچ شرمی از جبهه النصره و داعش و سازمان های تروریستی مشابه حمایت می کند.

مهر 

پربیننده ترین خبرها