ائتلاف راست و راست افراطی به رهبری برلوسکونی پیشتاز انتخابات ایتالیا

ائتلاف راست و راست افراطی به رهبری برلوسکونی پیشتاز انتخابات ایتالیا
دوشنبه 14 اسفند 1396 - 09:12

برآوردهای اولیه از انتخابات ایتالیا حاکی از آن است که ائتلاف احزاب راست و راست افراطی به رهبری سیلویو برلوسکونی در مجموع بیشترین رأی را کسب کرده‌اند.

العالم _ اروپا

به گزارش العالم به نقل از رویترز؛ به نظر می‌رسد هیچ‌یک از احزاب و ائتلاف‌ها نتوانسته‌اند حدنصاب ۴۰ درصد از آرا را برای تشکیل دولت ایتالیا کسب کنند و همانطور که پیش‌بینی می‌شد، دولت آتی ائتلافی خواهد بود.

نظرسنجی‌ها تا دو هفته پیش از انتخابات حاکی از آن بود که ائتلاف احزاب راست و راست‌افراطی به رهبری سیلویو برلوسکونی احتمالاً با ۳۷ درصد آرا بیشترین کرسی‌های پارلمان را به خود اختصاص دهند.

حزب راست میانه «فورزا ایتالیا» به رهبری برلوسکونی، در این انتخابات با دوحزب راست افراطی «لیگ شمالی» (با نام جدید لیگ) و «برادران ایتالیا» و حزب راست میانه (دموکرات مسیحی) «با ما ایتالیا» ائتلاف کرده است.

شماری از رسانه‌ها از حزب «برادران ایتالیا» به عنوان یک حزب ملی‌گرا و «نوفاشیست» یاد می‌کنند.

نظر‌سنجی‌ها حاکی از آن بود که حزب «جنبش پنج ستاره» با شعارهای ضدسیستم و ضد فساد و حملات شدید به احزاب چپ و راست، به تنهایی می‌تواند حدود ۲۸ درصد آرا را نصیب خود کند. اما در رتبه دوم پس از ائتلاف برلوسکونی قرار می‌گیرد. رهبری حزب جنبش پنج ستاره را لوییجی دی مائیو ۳۱ ساله در دست دارد.

در مقابل ائتلاف احزاب چپ در ایتالیا بنا بر پیش‌بینی‌ها حدود ۲۷ درصد کل آرا از آن خود می‌کنند.

احزاب دست راستی به طور گسترده بر مسئله مهاجران در ایتالیا تمرکز کرده‌اند؛ سیلویو برلوسکونی وعده اخراج « ۶۰۰ هزار مهاجر غیرقانونی» را داده‌ است.

برلوسکونی ۸۱ ساله به خاطر محکومیتش در پرونده مالیاتی سال ۲۰۱۲ نمی‌تواند پست نخست‌وزیری را برعهده بگیرد. وی در این پرونده به پنج سال محرومیت از تصدی سمت‌های دولتی محکوم شد. رابطه جنسی غیرقانونی و پرداخت رشوه به یک سناتور از دیگر پرونده‌های اوست.

ثروت تقریبی او بنا بر برآورد نشریه فوربز هشت میلیارد دلار است. برلوسکونی صاحب یک امپراتوری رسانه‌ای در ایتالیا است و چهار بار سمت نخست‌وزیری را برعهده داشته است.

اما او وعده داده آنتونیو تاجانی، رئیس پارلمان اروپا، را که میانه‌رو و طرفدار اتحادیه اروپاست به عنوان نخست‌وزیر پیشنهاد دهد.

ایتالیا سومین اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپاست و همین امر باعث شده، بروکسل با حساسیت زیاد تحولات این کشور را دنبال کند. در صورت تشکیل یک دولت دست راستی و پوپولیست این اتحادیه ضربه دیگری پس از برگزیت و انتخابات اتریش خواهد خورد.

رأی‌گیری در ساعت ۱۱ به وقت رم پایان یافت. در این انتخابات ۴۶ میلیون نفر واجد شرایط رأی دادن بودند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها