سردار وحیدی:

فرانسه اجازه اظهارنظر درباره توان موشکی ایران را ندارد

فرانسه اجازه اظهارنظر درباره توان موشکی ایران را ندارد
دوشنبه 14 اسفند 1396 - 10:11

سردار وحیدی خطاب به مقامات فرانسه گفته که آنها نه تنها اجازه اظهارنظر درباره توانمندی موشکی ایران را ندارند بلکه باید بابت اقدامات خصمانه علیه ملت ایران پاسخگو باشند.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

سردار احمد وحیدی رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی در واکنش به اظهارات مقامات فرانسوی، به تسنیم گفته که فرانسوی‌ها نه تنها اجازه اظهارنظر درباره توانمندی موشکی ایران را ندارند بلکه باید بابت اقدامات خصمانه علیه ملت ایران در طول چهل سال گذشته از جمله حمایت از صدام در جنگ تحمیلی، پاسخگو باشند.

وی با تاکید بر این که ایران به هیچ کشوری اجازه دخالت در امور داخلی خود را نخواهد داد، خاطرنشان کرده که اگر کشورهای اروپایی در مسیری حرکت کنند که رئیس‌جمهور زورگو و نژادپرست آمریکا تاکنون  دنبال کرده،‌ قطعا دچار اشتباه استراتژیک شده‌اند. 

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری روز یکشنبه (13 بهمن ماه 1396) و در آستانه سفر وزیر خارجه فرانسه به تهران در گفت‌وگوی تلفنی با همتای فرانسوی خود تاکید کرده بود که گفت‌وگو و همکاری ایران و اروپا راجع به مسایل منطقه‌ای هیچ ارتباطی به برجام ندارد. وی به امانوئل ماکرون ضرورت پایبندی همه طرف ها به مفاد برجام را یادآور و با اشاره به برخی زمزمه ها درخصوص آنچه که مذاکرات مکمل درباره برجام خوانده می‌شود، خاطرنشان کرده است که تهران تا زمانی که طرف های مقابل به برجام عمل کنند، به تعهداتش پایبند خواهد ماند.

وزارت خارجه فرانسه در آستانه سفر ایو لودریان، وزیر امور خارجه این کشور، به تهران با انتشار بیانیه ای نا متعارف هدف از این سفر را مذاکراه در باره برنامه های بالستیک ایران، اقدامات منطقه ای ایران و توافق هسته ای وین اعلام کرد. 

اتخاذ چنین مواضعی از سوی فرانسه در حالی است که ایران بارها اعلام کرده منوط کردن اجرای برجام به مذاکرات مجدد را هیچگاه نخواهد پذیرفت و برجام و همچنین توان دفاع موشکی ایران به هیچ عنوان قابل مذاکره نیست. 

ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه که کشورش از امضاء کنندگان توافق هسته ای با ایران است، بامداد امروز (دوشنبه 14 اسفند ماه) وارد تهران شد.

پربیننده ترین خبرها