فشار نافرجام تل‌آویو بر مسکو درباره حضور نظامی ایران در سوریه

فشار نافرجام تل‌آویو بر مسکو درباره حضور نظامی ایران در سوریه
دوشنبه 14 اسفند 1396 - 11:50

یک مقام اسرائیلی با اذعان به اختلاف با روسیه بر سر ایران، گفته که تل آویو در تلاش است مقامات مسکو را متقاعد کند که حضور نظامی ایران در سوریه غیر قابل قبول است.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

بنابر گزارش خبرگزاری نووستی، "الکساندر بن-تسوی" معاون مدیرکل وزارت امور خارجه اسرائیل گفته که مقامات تل آویو در حال مذاکره با روسیه هستند تا از مسکو تضمین بگیرند که نیروهای نظامی ایرانی به بلندی‌های جولان در خاک سوریه نزدیک نشوند.

وی با اشاره به اینکه مقامات مسکو نگرانی اسرائیل در مورد گسترش حضور نظامی ایران در سوریه را درک می کنند، خاطرنشان کرده که مسائل مربوط به این موضوع به طور مرتب در جریان رایزنی‌های بین وزارتخانه‌ای روسیه و اسرائیل بررسی شده است.

این دیپلمات اسراییلی گفته "این مسئله که ما دارای اختلاف نظراتی با روسیه در مورد ایران هستیم، بر کسی پوشیده نیست. مواضع ما در این رابطه روشن است و بارها به همتایان روسی خود گفته‌ایم که اوضاع در سوریه تنها در شرایطی حل و فصل خواهد شد که ایران، نیروهای حزب الله و شبه نظامیان طرفدار تهران، در این کشور حضور نداشته باشند. در حالی که دیدگاه طرف روسی در این باره متفاوت است."

به گزارش تسنیم به نقل از نووستی، بن-تسوی با ادعای این که حضور نظامی ایران در سوریه، تنها عامل بی ثباتی است، خاطرنشان کرده "به همین دلیل ما تلاش می کنیم تا این مشکل را حل کنیم. چندین پیشنهاد نیز در این رابطه وجود دارد. من جزییات این طرح‌ها که ممکن است مورد توافق قرار بگیرد یا نگرفته باشد را فاش نمی کنم، برای اینکه اینها مسائل داخلی هستند. ولی فقط این را به می گویم که مقامات مسکو نگرانی ما را درک می کنند."

به گفته وی، "این مسئله که هر یک از طرفین چه منافعی را دنبال می کنند هم از موضوعات دیگری است که ما تلاش می‌کنیم در دیدار با مقامات روسی آن را مورد بررسی قرار دهیم."

پربیننده ترین خبرها