هیات کره جنوبی وارد پیونگ یانگ شده و با رهبر کره شمالی دیدار می‌کند

هیات کره جنوبی وارد پیونگ یانگ شده و با رهبر کره شمالی دیدار می‌کند
دوشنبه 14 اسفند 1396 - 12:58

فرستاده‌های رئیس جمهور کره جنوبی وارد پیونگ یانگ شدند و با رهبر کره شمالی دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.

العالم _ آسیا

فرستاده‌های مون جائه-این رئیس جمهور کره جنوبی وارد پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی شده‌اند و با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد. 

به نوشته خبرگزاری یونهاپ، هیات کره جنوبی که در راس آن دو مقام امنیتی این کشور هستند، دوشنبه (امروز) برای گفت‌وگوهای دوجانبه با مقامات کره شمالی وارد پیونگ یانگ شدند.

«ساح هون» رئیس سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی و «چانگ ایو-یانگ» سرپرست دفتر امنیت ملی کره جنوبی در راس هیاتی به نمایندگی از سوی رئیس جمهور کره جنوبی وارد کره شمالی شدند. 

این هیات سفری دو روزه به کره شمالی خواهند داشت و احتمالا برای میانجیگری در راستای برگزاری گفت‌وگومیان آمریکا و کره شمالی مذاکراتی با مقامات پیونگ یانگ خواهند داشت. 

این سفر در پی دعوت «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در طول برگزاری رقابت‌های المپیک کره جنوبی انجام گرفت. 

نهم تا بیست و پنجم فوریه زمان برگزاری رقابت‌های المپیک زمستانی در کره جنوبی بود که حضور ورزشکاران کره شمالی زمینه‌ای را برای گفت‌وگوهای عالی‌رتبه سیاسی میان مقامات دو کره فراهم کرد. همچنین دو هیات عالی‌رتبه کره شمالی یکی برای مراسم افتتاحیه و دیگری برای مراسم اختتامیه به کره جنوبی اعزام شدند. 

گفت‌وگوهای میان کره‌ای در حاشیه برگزاری رقابت‌های المپیک زمستانی زمینه‌های را برای بهبود روابط دو کره و کاهش تنش در شبه جزیره کره فراهم کرده است. 

طی سال‌های اخیر تنش‌ها در شبه جزیره کره به دلیل رزمایش‌های نظامی آمریکا و متحدانش از جمله کره جنوبی از یک سو و آزمایش‌های موشکی کره شمالی از سوی دیگر، شدت یافته است. 

پربیننده ترین خبرها