فلسطین در آستانه انتفاضه سوم

فلسطین در آستانه انتفاضه سوم
يکشنبه 4 تير 1391 - 07:54

کارشناسان امور خاورميانه بروز انتفاضه سوم در کرانه باختري و اراضي اشغالي سال 1948 را حتمي مي دانند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه نیویورک تایمز امروز در گزارشی مفصل نوشت: کارشناسان و افسران نظامی تأکید دارند که اقدامات تجاوزکارانه شهرک نشینان، ادامه شهرک سازی در مناطق مختلف کرانه باختری، و بویژه سوزاندن مساجد به دست شهرک نشینان، فلسطین را در آستانه شعله ور شدن آتش انتفاضه ای جدید قرار داده است.

این روزنامه به نقل از کارشناسان خاطرنشان کرد، "محمود عباس" رییس تشکیلات خودگردان همچنان تلاش می کند با اعطای امتیازات امنیتی به نفع اسرائیل، در فرایند مسالمت آمیز گفت و گو گام بردارد.

این روزنامه افزود: طی این ماه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و مشاور امینتی و برخی از افسران اطلاعاتی سابق، در نشستی به این نتیجه رسیدند که ناآرام شدن کرانه باختری به دلیل آن است که محمود عباس در این منطقه به بن بست رسیده است.

در سایه سازش تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی با میانجی گری آمریکا و اروپا، اشغالگران اکنون به این نتیجه رسیده اند که می توانند کرانه باختری را همچنان تحت کنترل خود داشته باشند. شهرک نشینان صهیونیست در یک نظرسنجی تأکید کرده اند که رژیم اشغالگر می تواند از کرانه باختری دست نکشد.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها