رییس کمیته بررسی سانحه خبر داد؛

تصمیم‌گیری برای انتقال جعبه سیاه به فرانسه تا صبح فردا

تصمیم‌گیری برای انتقال جعبه سیاه به فرانسه تا صبح فردا
سه شنبه 15 اسفند 1396 - 14:38

رییس کمیته بررسی سانحه هواپیمایی سقوط کرده شرکت آسمان اعلام کرد که با انجام جلسات و رایزنی‌ها تا پایان امروز صبح، فردا مشخص می‌شود که آیا جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده به فرانسه منتقل می‌شود یا اطلاعات آن در ایران بررسی خواهد شد.

العالم _ ایران / اقتصادی

رضایی‌فر با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به این‌که جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده ضربه خورده و چند روز در رطوبت برف و باران قرار داشته است نظر ما این است که باید اطلاعات آن روی حافظه جدیدی بازیابی شود و پس از آن مورد بررسی قرار گیرد.

به گفته وی، بحث‌ها در حال حاضر حول این موضوع قرار دارد که آیا جعبه سیاه در ایران این فرآیند را طی کند یا به فرانسه منتقل شود.

رییس کمیته بررسی سانحه هواپیمایی سقوط کرده شرکت آسمان با بیان این که در صورت نیاز امکان بررسی اطلاعات جعبه سیاه در ایران وجود دارد، اظهار کرد: سازمان هواپیمایی فرانسه از ما خواسته که جعبه سیاه در این کشور مورد بررسی قرار گیرد. ما این موضوع را به طور دقیق ارزیابی می‌کنیم تا بهترین برنامه عملیاتی ممکن برای این جعبه در نظر گرفته شود. در صورتی که تصمیم بر باقی ماندن جعبه سیاه در ایران باشد سازمان هواپیمایی آن را بررسی می‌کند و در صورتی که به فرانسه منتقل شود نیز با نهایی شدن گزارش‌ها و بررسی‌ها از سوی ایران انجام خواهد شد.با بررسی ابعاد دقیق موضوع تا صبح فردا مشخص می‌شود که جعبه سیاه در ایران خواهد ماند یا به فرانسه منتقل می‌شود.

هواپیمای ATR شرکت آسمان صبح روز ۲۹ بهمن امسال در ارتفاعات دنا سقوط کرد و ۶۶ مسافر این پرواز جان خود را از دست دادند.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها