در نشست سالانه «آیپک»؛

سناتور آمریکایی: ایران می‌خواهد ما را از خاورمیانه بیرون بیندازد

سناتور آمریکایی: ایران می‌خواهد ما را از خاورمیانه بیرون بیندازد
سه شنبه 15 اسفند 1396 - 19:12

یک نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا در همایش سالانه لابی آیپک گفت که ایران می‌خواهد آمریکا را از منطقه بیرون بیندازد.

العالم - آمریکا

«مارکو روییو»، نماینده مجلس سنا روز سه‌شنبه در نشست سالانه همایش لابی «آیپک» گفت ایران می‌خواهد آمریکا را از خاورمیانه بیرون بیندازد. 

«روبیو» مدعی شد ایران در تلاش است با ایجاد «نیروهای شبه‌نظامی شیعه» در کشورهای مختلف منطقه، آمریکا را از منطقه بیرون بیندازد.

او در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا اقدامات کافی را برای به عقب راندن ایران در منطقه انجام می‌دهد یا خیر گفت: «اجازه بدهید اول بگویم که آنها دارند چه کاری انجام می‌دهند. »

«روبیو» گفت: «آنها تلاش می‌کنند ما را از منطقه بیرون بیندازند و به دنبال این هستند که این کار را با ایجاد گروه‌های مختلف شیعه و شراکت با کشورهای مختلف انجام دهند.»

جمهوری اسلامی ایران، همواره ادعاهای دولت‌های غربی درباره دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر را رد کرده است. دولت‌های عراق و سوریه بارها نقش فعال تهران در مبارزه با گروه‌های تروریستی در منطقه را مورد تمجید قرار داده‌اند. 

«روبیو» گفت ایران تلاش کرده از حوادث مربوط به کردستان عراق به نفع خودش استفاده کند و به سوی ترکیه دست دوستی دراز کند. 

او گفت: «تلاش‌هایی راهبردی از سوی آنها در جریان است تا ایالات متحده را از منطقه بیرون کنند و به قدرت مسلط منطقه تبدیل شوند.» 

به گزارش فارس؛ نشست «کمیته امور عمومی اسرائیل و آمریکا» موسوم به لابی صهیونیستی «آیپک» هر ساله برگزار می‌شود و سیاستمداران مختلف از آمریکا و اسرائیل در آن سخنرانی می‌کنند. 

آیپک پرنفوذترین لابی رژیم صهیونیستی در آمریکا است که نقش عمده‌ای در شکل‌گیری سیاست‌های آمریکا و همسویی آن با منافع رژیم صهیونیستی دارند.

پربیننده ترین خبرها