تاکید نتانیاهو بر اصلاح یا لغو برجام

تاکید نتانیاهو بر اصلاح یا لغو برجام
چهارشنبه 16 اسفند 1396 - 01:36

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با رهبران کنگره آمریکا به آنها گفت که توافق هسته‌ای ایران نواقص زیادی دارد و باید اصلاح یا لغو شود.

العالم-فلسطین اشغالی

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که در واشنگتن به سر میبرد بعد از سخنرانی در نشست لابی آیپک با تعدادی زیادی از قانونگذاران آمریکایی و رهبران دموکرات و جمهوریخواه دیدار و گفتگو کرد.

براساس گزارش عاروتص شوع، نتانیاهو با میچ مک کنل رهبر اکثریت سنا و چاک شومر رهبر دموکراتهای سنا دیدار و رایزنی کرده است.

وی همچنین با پاول رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و تنی چند از رهبران حزبی آمریکا نیز دیدار و گفتگو کرده است.

نتانیاهو گفته؛ این مکان جایگاه مردم آمریکا را رهبری میکند، دوستانی بزرگ برای مردم اسرائیل که از شما متشکر هستند.

پل رایان نیز در این دیدار گفته؛ به نمایندگی از نمایندگان هر دو حزب به شما خوش آمد میگویم. شما دوست و متحدی بزرگ برای آمریکا هستید.

نتانیاهو با تشریح رویکرد تهاجمی ایران در منطقه به نمایندگان آمریکایی گفته است که آنها تلاش میکنند در سوریه پایگاه نظامی ایجاد کنند و اسرائیل میخواهد جلوی آن را بگیرد.

براساس این گزارش، وی به خطرهای توافق هسته ای ایران نیز اشاره کرده و گفته که باید نواقص برجام رفع و در غیر اینصورت لغو شود.

نتانیاهو در سخنرانی خود در «کمیته امور عمومی آمریکا اسرائیل» (آیپک) نیز مدعی شده بود توافق هسته‌ای ایران، نه تنها این کشور را میانه‌روتر نکرده بلکه جسورتر و خطرناک‌تر کرده است.

وی با اشاره به فیلم هالیوودی «خوب، بد، زشت» گفت: «امروز می‌خواهم درباره خوب، بد و زیبا صحبت کنم. خوب تمام خدماتی است که اسرائیل به دنیا ارائه کرده است. بد شرارت‌هایی است که علیه اسرائیل می‌شود و منظورم دقیقا ایران است.»

فارس

پربیننده ترین خبرها