سخنگوی سازمان ملل بر اجرایی شدن قطعنامه شورای امنیت در زمینه سوریه تاکید کرد

سخنگوی سازمان ملل بر اجرایی شدن قطعنامه شورای امنیت در زمینه سوریه تاکید کرد
چهارشنبه 16 اسفند 1396 - 12:23

سخنگوی سازمان ملل در سخنانی با اشاره به تحولات سوریه، یمن و عراق بر لزوم اجرایی شدن قطعنامه سازمان ملل در مورد سوریه تاکید کرد.

العالم _ سوریه

 «استفان دی‌میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه روز گذشته با نمایندگانی از ایران، ترکیه و روسیه در ژنو دیدار کرد.

در بیانیه ای که «استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل در مورد این دیدار منتشر کرده آمده است که دی‌میستورا با طرف‌های مقابل درباره اهمیت پیگیری بیانیه نهایی سوچی و پیشرفت‌های آتی در ارتباط با اجرایی شدن قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل صحبت کرد.

همچنین بر طبق قطعنامه 2401 شورای امنیت سازمان ملل،  مذاکرات بر تنش زدایی هر چه سریعتر با توجه به نشست آتی آستانه متمرکز شده است.در این زمینه همچنین به مسایلی مانند افراد بازداشت و ربوده شده‌ هم پرداخته شده است.

وی همچنین به شرایط حاکم بر یمن اشاره کرد و گفت که همچنان اوضاع خشونت‌ها در استان حدیده که 100 کیلومتر با بندر حدیده فاصله دارد، حاکم است. سازمان ملل تخمین زده است که از دسامبر 2017، حدود 77 هزار نفر  در حدیده  و تعز از محل زندگی خود آواره شده‌اند.

 از اواخر فوریه، شرکای دست‌اندرکار در زمینه مسایل بشردوستانه به 54 هزار نفر رسیدند که به کمک‌ نیاز داشتند و اقدامات برای رسیدگی به وضعیت این افراد همچنان ادامه دارد. بیش از 2 میلیون نفر آواره مانده‌اند و 90 درصد از آنان هم کشورشان را بیش از یک سال پیش ترک کرده‌اند.

دوجاریک درباره شرایط حاکم بر عراق هم اعلام کرد که شرکا به همراه مقامات در عراق در تلاش برای اجرایی شدن برنامه کمک بشردوستانه در سال 2018 هستند که بر طبق آن 569 میلیون دلار آمریکا برای کمک به 3.4 میلیون نفر اختصاص می‌یابد که بیشتر این افراد با پیامدهای جنگ با داعش دست به گریبان هستند.

فارس

پربیننده ترین خبرها