تحولی مهم و سرنوشت ساز در نبرد غوطه شرقی+ویدئو

چهارشنبه 16 اسفند 1396 - 18:19

ارتش سوریه و متحدانش پیشروی بزرگی در غوطه شرقی دمشق به ثبت رساندند، و اینک در ورودی های شهر دوما پایگاه گروه تروریستی موسوم به "جیش الاسلام" قرار دارند.

العالم ـ سوریه

نیروهای سوری چندین منطقه راهبردی در چندین محور در غوطه را آزاد کردند و این در حالی است که ساکنان منطقه نیز پرچم سوریه را برافراشتند و با اعلام حمایت خود از دولت سوریه، خواستار اخراج تروریست‌ها از غوطه شدند.

پایگاه های تروریست‌ها در غوطه شرقی یکی پس از دیگری در حال سقوط هستند. نبردها و درگیری های شدید در چندین محور در شهرک الریحان صورت گرفت و سبب شد تا ارتش سوریه اینک در ورودی های شهر دوما قرار گیرد. همچنین عملیاتی از اطراف «بیت نام» آغاز شد تا شروعی برای نبرد با تروریستها در منطقه «حوش الاشعری» باشد.

در حالی که محور حرستا همچنان ملتهب است، ارتش سوریه و متحدانش عملیات خود در شرق منطقه المستشفیات را تکمیل می‌کنند تا دامنه محاصره شهر حرستا از سمت شمال شرقی را گسترش دهند. 

ارتش سوریه و متحدانش همچنین چندین موضع در اطراف شهر دوما را هدف قرار دادند تا مانع هدف قرار گرفتن منطقه المستشفیات باشند و از میزان حملات خمپاره ای تروریستها به مناطق مسکونی در دمشق بکاهند.

محور راهبردی عملیات منطقه مسرابا و مدیره بوده است و هدف از آن رسیدن به نیروهای مستقر در اداره حمل ونقل حرستا است. این عملیات غوطه شرقی را به دوبخش شمالی و جنوبی تقسیم کرد و عملیات را برای ارتش سوریه و متحدانش آسان کرد و این بدان معناست که شهر دوما از لحاظ نظامی سقوط خواهد کرد.

ستاد اطلاع رسانی جنگ ویدئوهایی از آزادسازی و پاکسازی شهرک المحمدیه منتشر کرد این تصاویر شدت درگیری ها را نشان می دهد و آنچه که جلب توجه می کند آن است که تروریستها از مبانی مسکونی و نیز مدارس و نهادهای اجتماعی و دولتی به عنوان مواضع خود برای انجام عملیات و شلیک خمپاره به دمشق استفاده می کردند.

ساکنان شهرک حموریه و سقبا در غوطه شرقی به نشانه تایید و حمایت از عملیات ارتش سوریه و متحدانش در ازادسازی منطقه از دست تروریستها، پرچم سوریه را برافراشتند. همچنین مخالفت خود را با حضور عناصر مسلح در منطقه خود اعلام کردند. این امر در چندین منطقه از جمله مسرابا نیز تکرار شد.

210

پربیننده ترین خبرها