کشته شدن ۳۰۰ تروریست فرانسوی در سوریه و عراق

کشته شدن ۳۰۰ تروریست فرانسوی در سوریه و عراق
چهارشنبه 16 اسفند 1396 - 23:08

طبق آمار اعلام شده، حدود۳۰۰ تروریست فرانسوی از ژوئن ۲۰۱۴ در سوریه و عراق از پای در آمده‌اند.

العالم-سوریه

 حدود ۳۰۰ تروریست فرانسوی از جمله ۱۲ زن از سال ۲۰۱۴ در عراق و سوریه کشته شده‌‏اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تازه‌‏ترین آمارها نشان می‌دهند که ۲۵۶ نفر پس از پیوستن به داعش، به فرانسه بازگشتند که از این میان ۷۸ نفر از آنها کم سن و سال هستند.

دولت فرانسه اعلام کرد که از سال ۲۰۱۴، حدود ۱۷۰۰ فرانسوی به عراق و سوریه اعزام شدند و همچنان ۷۳۰ نفر و ۵۰۰ نوجوان در این کشورها با تروریست ها همکاری می کنند.

یکی از مشهورترین فرانسویان جان باخته در جبهه داعش، صبری السید، برادر ناتنی محمد مراح، جوان ۲۳ ساله الجزایری تبار ملقب به قاتل اسکوتر سوار است.

محمد مراح در سال ۲۰۱۲ به چندین ترور در شهر تولوز دست زد. وی در جریان عملیات پلیس برای بازداشت به‌دلیل مقاومت در آپارتمانش کشته شد.

محمد مراح که در افغانستان تعلیم دیده بود، در مجموع جان هفت نفر از جمله سه کودک را گرفت.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه پیشتر بارها اعلام کرده بود که تروریسم گریبان کشورهای غربی را که از آن حمایت می‎کنند، خواهد گرفت و لذا خود کشور فرانسه بارها شاهد حملات تروریستی بوده است.

حملات تروریستی در فرانسه از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ به شرح زیر است:

* ۷ ژانویه 2015 در پاریس، پایتخت فرانسه حمله مسلحانه ای به دفتر مجله طنز شارلی ابدو صورت گرفت که طی آن 12 نفر کشته شدند.

* ۱۳ نوامبر ۲۰۱۵ در پاریس طی دو حمله تروریستی همزمان ۱۳۰ نفر کشته و ۳۵۰ نفر مجروح شدند.

* ۱۴ جولای ۲۰۱۶ در شهر نیس واقع در جنوب این کشور، حمله ای به شرکت کنندگان در جشن روز ملی فرانسه صورت گرفت و ۸۴ نفر در آن جان باختند.

فارس

پربیننده ترین خبرها