سرلشکر باقری: استکبار توان ایستادگی در برابر ملت ایران را ندارد

سرلشکر باقری: استکبار توان ایستادگی در برابر ملت ایران را ندارد
پنج‌شنبه 17 اسفند 1396 - 14:12

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفته است که استکبار و دشمنان منطقه ای و فرامنطقه ای به این باور رسیده اند که توان ایستادگی در برابر ملت رشید ایران را ندارند.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

سرلشکر پاسدار محمد باقری پیش از ظهر پنجشنبه در نشست شورای سیاستگذاری راهیان نور خاطرنشان کرده که، گروهک های ضد انقلاب و دشمنان قسم خورده این مردم و نظام برداشت هایی را القا می کنند که عاری از واقعیت است و برنامه راهیان نور مشارکت سالیانه بیش از 6 میلیون را فراهم ساخته که افزون بر چهار میلیون نفر آنها در سنین 15 تا 30 سال قرار دارند.
به گفته وی، حضور جوانان در قالب کاروان راهیان نور با شور و حرارت ویژه، موجبات تردید دشمن را فراهم ساخته و به استناد گزارش های رسانه ای، دشمنان اذعان دارند که نمی توانند در برابر ایران اسلامی بایستند و هرگونه حرکت اشتباه آنها توسط این ملت و فرزندان دلاورش پاسخی قاطع و کوبنده خواهد داشت.
رییس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرده که توان بادارندگی در برابر دشمن، موضوع بسیار مهمی است و باید این موضوع مورد توجه جدی قرار گیرد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه سخنانش راهیان نور را در قدرت دفاعی و بازدارندگی کشور یکی از موضوعاتی عنوان کرد که کمتر به آن پرداخته شده و افزود:  تصویری که در ذهن دشمنان شکل می‌گیرد و برداشت‌های که آنان از جوان‌های ما می‌کنند برداشت‌های متفاوتی است، تصویری که جهان از راهیان نور می بینند این است که وقتی یک جوان خودجوش و داوطلبانه به این مناطق می آیند، متوجه می شوند که ملت و جوانان پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند و آنها نمی‌توانند دست به اقداماتی که مدنظرشان است بزنند.

سرلشکر باقری خاطرنشان کرده، ما در نمایاندن مفهوم و تاریخ ملی و  گذشته پر افتخار ایران کوتاهی‌هایی داشتیم اما با جریان راهیان نور می توانیم گذشته پرافتخار ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس و پیروزی انقلاب را به جوانان و سایر ملت‌های جهان نشان دهیم.

وی تاثیر راهیان نور بر توسعه و اقتصاد هفت استان را یکی دیگر از نکات مهمی این رویداد برشمرده و گفته است، باید در این خصوص کارگروه خاصی تشکیل شود و در آن دستگاه های مختلف کشوری وارد شوند تا ببینیم می‌توانیم چه کمکی بر اقتصاد و فرهنگ این مردم 7 استان داشته باشیم و باید این موضوع در کارگروه مخصوص تدوین و سپس در شورای سیاست گذاری تصویب شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح باز آموزی و کنترل دائمی راویان و خادمان را یکی دیگر از نکات مهم برشمرده و خاطرنشان کرده است، دوری از تحریف، اغراق، افراط و تفریط و همچنین به نمایش درآوردن آن که ما ملتی صلح‌طلب هستیم و هیچگاه آغاز کننده جنگ نبودیم باید مد نظر قرار گرفته شود و دفاع مقدس پاک و خالصانه همانگونه که بود به مردم ارائه شود.

وی اظهار کرده است: در حوزه راهیان نور بخشی از دستگاه هایی که در گیر دفاع مقدس بودند وارد نشدند و باید به جای بسیاری از رسته ها و سازمان هایی که در دوران دفاع مقدس به حماسه‌آفرینی مشغول بودند توجه شود.
سرلشکر باقری بر ضرورت توجه ویژه به کودکان و نوجوانان اشاره و خاطرنشان کرده است، در این موضوع باید در یادمان ها و اردوگاه ها به راهیان نور با استفاده از ابزارها ابزار و امکانات خاص تولیدات مناسب با سلایق کودکان و نوجوانان ارائه کنند.

پربیننده ترین خبرها