روسیه : افراد مسلح 300 خانوار سوری را در غوطه شرقی گلوله باران کردند

روسیه : افراد مسلح 300 خانوار سوری را در غوطه شرقی گلوله باران کردند
پنج‌شنبه 17 اسفند 1396 - 20:20

مرکز آشتی ملی وابسته به وزارت دفاع روسیه امروز پنجشنبه اعلام کرد : افراد مسلح یک کاروان حامل 300 خانوار سوری را هنگام حرکت به سوی گذرگاه جنوبی غوطه شرقی دمشق پایتخت سوریه گلوله باران کردند.

العالم - سوریه 

ولادیمیر زولوتوخین سخنگوی مرکز روسی آشتی ملی امروز در جمع خبرنگاران گفت: کاروان حامل خانوارهای سوری در فاصلۀ یک کیلومتری از گذرگاه جدیدی که در منطقه الملیحه باز شده است، با حملۀ خمپاره ای افراد مسلح مواجه شد.

زولوتوخین گفت: حملۀ خمپاره ای افراد مسلح باعث آتش گرفتن دستگاه خودرو شد و اطلاعات مربوط به زخمی شدن تعدادی از اعضای خانوارهای سوری در دست بررسی است.

زولوتوخین افزود: افراد مسلح پس از حمله به کاروان شروع به شلیک خمپاره به سوی گذرگاه کردند زیرا در نزدیکی گذرگاه گروهی از مردم برای خروج از غوطه شرقی جمع شده بودند و تعدادی خبرنگار روسی و غربی نیز در نزدیکی گذرگاه وجود داشت ولی حملۀ خمپاره ای تلفاتی برجای نگذاشت .

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) چندی پیش اعلام کرد که دولت با همکاری معتمدان غوطه شرقی دمشق گذرگاه جدید "جسرین–الملیحه" را برای خارج کردن مردم از مناطق درگیری باز کرده است .  

سانا اعلام کرد که تروریست ها همچنان مانع خروج مردم از غوطه شرقی می شوند و به یک خودروی بزرگ حامل تعدادی از خانوارهای سوری هنگام حرکت به سوی گذرگاه جسرین – الملیحه حمله کردند که این خودرو مجبور به بازگشت شد.

مقامات روس می گویند که تروریست ها همچنین گذرگاهی را که در اردوگاه "الوافدین" برای خارج کردن مردم از غوطه شرقی باز شده است، بارها زیر آتش گرفته اند.  

214

پربیننده ترین خبرها