نماينده كره جنوبی : رهبر كره شمالی خواستار ديدار با ترامپ شده است

نماينده كره جنوبی : رهبر كره شمالی خواستار ديدار با ترامپ شده است
جمعه 18 اسفند 1396 - 04:59

هیات کره جنوبی که برای ارسال پیام مهمی از طرف کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به واشنگتن رفته است، در  بیانیه مهمی که در مقابل کاخ سفید قرائت کردند اعلام کردند که رهبر کره شمالی خواستار دیدار با ترامپ می باشد. 

عضو هیات کره جنوبی در این بیانیه گفت : ما امروز به رئیس جمهور ترامپ گفتیم که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، اعلام کرده است به برچیدن سلاحهای هسته ای پایبند است. کیم جونگ اون تعهد می دهد که کره شمالی  از هر گونه آزمایش موشکی یا هسته ای دیگر خودداری خواهد کرد. وی درک می کند که رزمایش های نظامی معمول دو کشور جمهوری کره و ایالات متحده باید ادامه یابد. وی همچنین تمایل خود را به دیدار با رئیس جمهور ترامپ در اولین فرصت ممکن ابراز داشت. 
رئیس جمهور از ما به خاطر ارائه این گزارش تشکر کرد و گفت در ماه مه با کیم جونگ اون دیدار خواهد کرد تا به هدف برچیدن دائمی سلاحهای هسته ای از منطقه دست یابد. جمهوری کره، در کنار آمریکا، ژاپن و بسیاری از شرکایمان در سرتاسر جهان  به عاری سازی کامل شبه جزیره کره از سلاحهای هسته ای کاملا و قطعا متعهد می ماند. ما نیز در کنار رئیس جمهور ترامپ نسبت به فرایند دیپلماتیک برای آزمایش احتمال دستیابی به راه حلی مسالمت آمیز خوش بین خواهیم بود. جمهوری کره(جنوبی)، آمریکا و شرکای مان در اصرار بر تکرار نشدن  اشتباهات گذشته در کنار یکدیگر خواهند ایستاد و به اعمال فشار بر کره شمالی ادامه خواهیم داد تا اقدامی ملموسی از جانب این کشور ببینیم.

پربیننده ترین خبرها