ترامپ: با رهبر کره شمالی دیدار می‌کنم!

ترامپ: با رهبر کره شمالی دیدار می‌کنم!
جمعه 18 اسفند 1396 - 08:29

یک مقام بلندپایه کره جنوبی اعلام کرد که رهبر کره شمالی از رئیس جمهور آمریکا برای دیداری رودررو دعوت کرده است؛ دعوتی که ترامپ به آن پاسخ مثبت داد!

العالم - آمریکا

به نقل از راشاتودی نوشت: یک مقام بلندپایه کره جنوبی پس از دیدار با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «هربرت مک مستر» مشاور امنیت ملی در کاخ سفید اعلام کرد که رهبر کره شمالی از رئیس جمهور آمریکا دعوت کرده است تا شخصاً با یکدیگر دیدار کنند.

«چونگ ایوی- یونگ» مشاور امنیت ملی کره جنوبی بعدازظهر روز پنج شنبه در کاخ سفید اظهار داشت: «کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی گفت که به خلع سلاح هسته ای [در شبه جزیره کره] متعهد است و کره شمالی از اجرای هرگونه آزمایش هسته ای و موشکی خودداری خواهد کرد».

چونگ در خصوص پاسخ ترامپ به دعوت کیم جونگ اون گفت که «رئیس جمهور آمریکا تا ماه مه با رهبر کره شمالی دیدار خواهد کرد».

گفتنی است که متعاقب دیدار و گفتگوی هیأت نمایندگان کره جنوبی با مقامات آمریکا در کاخ سفید، دونالد ترامپ ساعاتی پیش خطاب به خبرنگاران اعلام کرد که دولت کره جنوبی ساعت ۷ بعدازظهر به وقت محلی «خبر مهمی» در مورد همسایه شمالی خود اعلام خواهد کرد.

گفتنی است که چونگ ایوی – یونگ، مشاور امنیت ملی کره جنوبی و «سوه مون» رئیس سرویس اطلاعات ملی این کشور با سفر به واشنگتن، مقامات آمریکا را در جریان موضع کره شمالی در قبال مذاکرات آتی و احتمالی با دولت آمریکا و دورنمای تعلیق آزمایشهای هسته ای پیونگ یانگ در اِزای تضمین امنیت دولت کره شمالی قرار دادند.

خبرگزاری سی ان ان نیز به نقل از یک منبع دیپلماتیک خارجی اعلام کرد که مقامات کره جنوبی نامه کیم جونگ اون را به رئیس جمهور آمریکا تحویل دادند.

خبرگزاری فاکس نیوز نیز به نقل از یک مقام دولت آمریکا که نخواست نامش فاش شود، گزارش داد که چونگ دعوت رهبر کره شمالی برای دیدار با ترامپ، عدم اعمال تغییر در مانورهای نظامی برنامه ریزی شده آمریکا- کره جنوبی درماه آوریل، و تعهد کره شمالی به توقف آزمایشهای هسته ای و موشکی را اعلام خواهد کرد.

مهر

پربیننده ترین خبرها