ظریف به پاکستان سفر می‌کند

ظریف به پاکستان سفر می‌کند
جمعه 18 اسفند 1396 - 09:24

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان گفت:'محمد جواد ظریف' وزیر امور خارجه کشورمان روز یکشنبه بیستم اسفندماه سفر خود را به پاکستان آغاز می کند.

العالم - ایران / سیاسی

'مهدی هنردوست' با تشریح جزییات سفر وزیر امور خارجه کشورمان به پاکستان گفت: سفر سه روزه 'محمدجواد ظریف' در پاسخ به سفر بیستم شهریورماه 'خواجه محمد آصف' وزیر امور خارجه پاکستان به ایران انجام می شود.

وی اضافه کرد: وزیر امور خارجه کشورمان روز یکشنبه 20 اسفندماه وارد اسلام آباد پایتخت پاکستان شده و مورد استقبال مقامات مسئول قرار می گیرد.

هنردوست ادامه داد:حضور در مجمع (فروم) اقتصادی در اسلام آباد، دیدار با وزیر امور خارجه پاکستان، حضور در ضیافت ناهار وزارت امور خارجه، دیدار با 'شاهد خاقان عباسی' نخست وزیر این کشور، سخنرانی در موسسه 'مطالعات راهبردی اسلام آباد' و دیدار با 'احسن اقبال'وزیر کشور از برنامه های پیش بینی شده وزیر خارجه کشورمان به پاکستان است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، دیدار و گفت و گو با ژنرال 'قمر جاوید باجوا' فرمانده ارتش پاکستان، مصاحبه با یکی از شبکه های تلویزیونی این کشور و دیدار با 'سردار ایاز صادق' رییس مجلس ملی را از دیگر برنامه های پیش بینی شده در سفر وزیر امور خارجه کشورمان به پاکستان عنوان کرد.

وی سفر به شهر تجاری 'کراچی' و افتتاح مجمع (فروم) اقتصادی و ادای احترام به 'محمدعلی جناح' قائد اعظم

پاکستان را از دیگر برنامه های پیش بینی شده در سفر محمدجواد ظریف به پاکستان عنوان کرد.

سفر آتی محمدجواد ظریف به پاکستان، پنجمین سفر وی به این کشور در مسئولیت وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران است.

با توجه به روند رو به گسترش مناسبات اقتصادی ایران و پاکستان که آمارها نیز آن را تایید می کند، سفر 'محمدجواد ظریف' به پاکستان به همراهی جمعی از مسئولان عالی رتبه اقتصادی کشورمان و هیات 30 نفره فعالان اقتصادی، گامی بلند در راستای تحقق هدف 5 میلیارد دلاری مبادلات تجاری ایران و پاکستان ارزیابی می شود.

فعالان سیاسی و اقتصادی و تحلیلگران سیاسی پاکستان انتظار دارند که این سفر به شکوفا تر شدن مناسبات اقتصادی دو کشور منجر شود.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از این، آذرماه 94، فروردین ماه 95، اسفندماه 95 و نیمه اردیبهشت ماه سال جاری به پاکستان سفر کرده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها