احتمال ازسرگیری پروازهای بین‌المللی کردستان عراق قبل از «نوروز»

احتمال ازسرگیری پروازهای بین‌المللی کردستان عراق قبل از «نوروز»
جمعه 18 اسفند 1396 - 11:37

دفتر ریاست ائتلاف «دموکراسی و عدالت» منطقه کردستان اعلام کرد که نخست‎وزیر عراق به «برهم صالح» رئیس این ائتلاف گفته که پروازهای بین المللی کردستان تا قبل از عید نوروز از سر گرفته خواهد شد.

العالم _ عراق

ائتلاف «دموکراسی و عدالت» به ریاست «برهم صالح» روز پنجشنبه (دیروز) در بیانیه‎ای اعلام کرد که حیدر العبادی به برهم صالح رئیس ائتلاف گفته که پروازهای بین‌المللی فرودگاه‏‎های منطقه کردستان قبل از فرارسیدن نوروز از سر گرفته می‌شود.

به گزارش شبکه خبری تلویزیونی «السومریه»، در ادامه بیانیه آمده است که العبادی قول داده که حقوق کارکنان وزارتخانه‎های آموزش و پروش و بهداشت در منطقه کردستان نیز بزودی پرداخت شود.

 حیدر العبادی نخست وزیر عراق و برهم صالح رئیس ائتلاف دموکراسی و عدالت روز پنجشنبه با یکدیگر تلفنی صحبت کردند و درباره راه‌های حل مشکلات بین اربیل و بغداد گفت‌وگو کردند.

سفین دزی سخنگوی ائتلاف کردستان اعلام کرد که حیدر العبادی و بارزانی هفته گذشته درباره مسأله حقوق کارکنان و باز شدن فرودگاه‌های منطقه مردستان بحث و تبادل نظر کرده‌اند.

روابط بین بغداد و اربیل پس از برگزاری همه پرسی برای جدایی منطقه کردستان از عراق در تاریخ ۲۵ سپتامبر گذشته دچار تنش شد و همین مساله العبادی را بر آن وا داشت که دستور ممنوعیت پروازهای بین المللی فرودگاه های اربیل و سلیمانیه را صادر کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها