تیلرسون: از پیشنهاد کره‌شمالی برای مذاکره، شگفت‌زده شدیم

تیلرسون: از پیشنهاد کره‌شمالی برای مذاکره، شگفت‌زده شدیم
جمعه 18 اسفند 1396 - 14:05

وزیر خارجه آمریکا با شگفت‌آور خواندن پیشنهاد کره‌شمالی برای مذاکره، گفت مواضع پیونگ‌یانگ تغییر بسیار قابل توجهی داشته است.

العالم _ آمریکا

«رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا امروز (جمعه) گفت که از پیشنهاد کره‌شمالی برای مذاکره با مقامات واشنگتن، شگفت‌زده شده‌اند.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» تیلرسون گفت که تغییر موضع چشمگیر و شگفت‌آور رهبر کره شمالی بود که رئیس‌جمهور آمریکا را به موافقت برای دیدار با او ترغیب کرد.

وی با بیان اینکه آمریکا از میزان تمایل رهبر کره شمالی برای مذاکرات شگفت‌زده شده، افزود این مسئله قوی‌ترین نشانه تاکنون درباره این است که پیونگ‌یانگ واقعا خواستار مذاکره است و فقط درباره آن لفاظی نمی‌کند.

وزیر خارجه آمریکا ضمن اشاره به اینکه ترامپ خود تصمیم به دیدار گرفته، تاکید کرد فقط چند هفته طول می‌کشد که زمان این دیدار را برنامه ریزی کنند.

روز گذشته یک هیأت دیپلماتیک از کره جنوبی طی سفر به واشنگتن، نامه‌ای از «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی را به کاخ سفید و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا تحویل داد.

پس از آن مقاماتی از کره‌جنوبی و آمریکا اعلام کردند که رهبر کره شمالی پیشنهاد داده تا با ترامپ دیدار و درباره اختلافات دوجانبه گفت‌وگو کنند.

ترامپ نیز بامداد جمعه در یک پیام توئیتری نوشت ضمن تأکید بر ادامه «تحریم‌ها علیه کره شمالی تا زمان حصول به توافق نهایی» با این کشور، گفت که پیشرفت زیادی حاصل و برای دیدار با رهبر این کشور برنامه‌ریزی شده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها