پس از تعویق یک روزه؛

کاروانی با 13 کامیون کمک های بشردوستانه وارد غوطه شد

کاروانی با 13 کامیون کمک های بشردوستانه وارد غوطه شد
جمعه 18 اسفند 1396 - 16:53

با پشتیبانی هلال احمر سوریه، کاروانی شامل 13 کامیون حامل مواد غذایی و پزشکی پس از تعویق یک روزه به خاطر نا امن بودن منطقه، بالاخره امروز (جمعه) وارد غوطه شرقی در استان ریف دمشق شد.

العالم ـ سوریه

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به انتشار گزارشی خاطرنشان کرده که این کمک های بشردوستانه با پشتیبانی هلال احمر این کشور برای مردم محاصره شده و تحت اشغال گروه های تروریستی در غوطه شرقی ارسال شده است.

سخنگوی صلیب سرخ جهانی روز پنج‌شنبه (دیروز) از تعویق ارسال کاروان کمک های بشردوستانه به غوطه شرقی خبر داده و گفته بود که به علت وضعیت زمینی در غوطه شرقی، امدادگران امکان عملیات امداد‌رسانی را ندارند.

کاروان ارسالی حامل مواد بهداشتی، پزشکی، آرد و غذا برای 12 هزار نفر ساکن غوطه شرقی است که تروریست ها از خروج آن ها جلوگیری می کنند.
کمک های ارسالی پیشین سازمان ملل متحد همواره از سوی تروریست ها مصادره و به بهای بسیار بالا به مردم عادی فروخته می شد و یا در اختیار تروریست ها و خانواده های آن ها قرار می گرفت.
گروه های تروریستی همزمان با آتش بس در غوطه شرقی ریف دمشق در این منطقه منع آمد و شد اعلام کردند.
تروریست ها مردم را تهدید کرده اند که در صورت عمل نکردن به این دستور مجازات می شوند.
آتش بس موقت 5 ساعته از 10 روز گذشته از ساعت 9 صبح تا 14 به وقت محلی برای خروج غیر نظامیان در غوطه شرقی آغاز شده است.
برخی از شهرک ها و مناطق غوطه شرقی محل حضور تروریست های تکفیری است که آنها از آن جا با گلوله های خمپاره و موشک مناطق مسکونی شهر دمشق و حومه آن را هدف قرار می دهند. 

پربیننده ترین خبرها