ولایتی: آمریکایی ها مجبور خواهند شد سوریه را ترک کنند

ولایتی: آمریکایی ها مجبور خواهند شد سوریه را ترک کنند
جمعه 18 اسفند 1396 - 21:32

مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری در مراسم روز شهید عراق گفت: رابطه ایران و عراق راهبردی است و این دو کشور همواره با همراهی یکدیگر به مبارزه با استعمار پرداختند.

العالم - ایران / سیاسی

مراسم روز شهید عراق به مناسبت گرامیداشت پانزدهمین سالگرد عروج شهید محراب آیت الله سید محمدباقر حکیم و نهمین سالگرد رحلت حجت الاسلام سید عبدالعزیز حکیم و نیز ارج نهادن به مقام شامخ شهدای حشدالشعبی شامگاه جمعه با حضور علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری و سیدصادق حکیم فرزند شهید آیت الله سید محمدباقر حکیم، راجح صابر الموسوی سفیر عراق در ایران، حمید الساعدی رییس مجمع عمومی جرین حکمت ملی عراق و علاالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در حسینیه امیر المومنین در دولت آباد تهران برگزار شد. 

ولایتی در این مراسم اظهار کرد: حضور مستشاران ایرانی در عراق به درخواست این کشور بود و دفاع از عراق وظیفه ماست و در تاریخ همواره ایران و عراق با همراهی یکدیگر به مبارزه با استعمار برخاسته اند.

وی با بیان اینکه رابطه ایران و عراق رابطه‌ ای استراتژیک است ، اظهار کرد: به حشدالشعبی و شکل گیری این نیروی مردمی با فتوای مرجعیت عراق افتخار می کنیم.

مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری یادآور شد: آمریکا به دنبال نفوذ موذیانه در عراق است اما موفق نخواهد شد و در اهداف خود در سوریه و عراق با شکست مواجه می شود؛ آمریکایی ها به زودی مجبور خواهند شد سوریه را ترک کنند.

ولایتی گفت: کشته شدن مردم یمن به خاطر زیاده خواهی آمریکاست؛ عربستان باید از ادامه حملات خود در یمن دست بردارد و بداند مردم یمن در نهایت پبروز خواهند شد.

وی همچنین تاکید کرد: جبهه مقاومت به برکت خون شهدا پیروز خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها