تماس فوری عراقچی با سفیر انگلیس در ایران

تماس فوری عراقچی با سفیر انگلیس در ایران
جمعه 18 اسفند 1396 - 22:16

سخنگوی وزارت خارجه گفت: در پی ورود چند نفر از هواداران یک فرقه تندروی مقیم انگلستان به بالکن سفارت ایران در لندن و اهانت به پرچم مقدس کشورمان عراقچی مراتب اعتراض شدید ایران را به سفیر انگلستان در تهران منتقل کرد.

العالم - ایران / سیاسی

در پی ورود چند نفر از هواداران یک فرقه تندروی مقیم انگلیس به بالکن سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن و اهانت به پرچم مقدس کشورمان بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: بلافاصله پس از وصول این خبر آقای سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران را به سفیر انگلیس در تهران منتقل کرده و خواهان محافظت کامل پلیس از دیپلمات‌های کشورمان در لندن، و برخورد فوری پلیس با مهاجمین شد.


بیشتر بخوانید:  جزئیات حمله کور به سفارت ایران در لندن + فیلم


قاسمی افزود: سفیر انگلیس در تهران نیز ضمن ابلاغ عذرخواهی رسمی دولت انگلیس گفت: پلیس ضدشورش انگلیس در محل حضور یافته و اوضاع را تحت کنترل دارد. وی گفت تمامی اقدامات لازم برای محافظت از جان دیپلمات های ایران و جلوگیری از ورود مهاجمین به داخل سفارت به عمل آمده است.

به گزارش العالم؛ فرقه شیرازی از اصلی ترین دشمنان وحدت اسلامی است و این مهمترین علت دشمنی آن فرقه با نظام ایران به خصوص حضرت آیت الله خامنه ای رهبر ایران است چرا که معظم له تاکید فرآوانی بر وحدت اسلامی دارد، این گروه افراطی شبانه روز از طریق شبکه های ماهواره ای درصدد هدف قرار دادن و توهین به بزرگان اهل سنت است.

نکته قابل توجه اینکه عرستان سعودی به رغم دشمنی و خصومت علنی با شیعه در مراسم حج به این فرقه افراطی اجازه می دهد و آنان را به حال خود رها می کند تا مراسم و فعالیت های خود را آزادانه انجام دهند و این امر بیانگر نوعی همدستی و هماهنگی بین آل سعود و فرقه افراطی شیرازی است.

تعرض امروز عوامل این فرقه به سفارت جمهوری اسلامی ایران به لندن درست زمانی صورت می گیرد که سلمان بن عبدالعزیز، شاه سعودی در انگلیس است تا برای مقابله با ایران جذبِ نیرو کند.

پربیننده ترین خبرها