بروجردی:

وزارت خارجه باید سفیر انگلیس را احضار کند/ دولت انگلیس پاسخگو باشد

وزارت خارجه باید سفیر انگلیس را احضار کند/ دولت انگلیس پاسخگو باشد
شنبه 19 اسفند 1396 - 11:37

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: وزارت خارجه اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد و سفیر انگلیس را باید احضار کرده باشد و مطالبات لازم را در این زمینه مطرح کند.

العالم-ایران/سیاسی

علاءالدین بروجردی  رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص حمله متعرضان به سفارت ایران در لندن، اظهار داشت: همه مسئولیت امنیت سفارت ایران در انگلیس یا هر نقطه دیگر، بر اساس کنوانسیون مربوطه برعهده دولت محل است؛ بنابراین دولت انگلیس باید همه مسئولیت‌های این تعرض به سفارت جمهوری اسلامی ایران را بپذیرد و به مسئولیت‌های خود نیز عمل کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حفاظت سفارتخانه‌ها به طور اخص توسط نیروهای امنیتی و پلیس انجام می شود، تصریح کرد: ورود این افراد به بالکن سفارت و تعرض به نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در لندن نمی‌تواند بدون موافقت یا چشم پوشی نیروهای امنیتی و پلیس انگلیس صورت گرفته باشد.

وی افزود: دولت انگلیس باید مسئولیت این ناهنجاری امنیتی علیه نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در لندن را برعهده گیرد و در این زمینه پاسخگو باشد.

برودجری در تشریح علت وقوع چنین حادثه‌ای، ادامه داد: بر اساس آنچه اعلام شده این افراد از گروه شیرازی هستند، ولی آن‌ها در واقع عددی در مسائل امنیتی نیستند؛ بنابراین اقدام یک نمایش تبلیغاتی برای عرض اندام در افکار عمومی و تبلیغات است نه بیشتر.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزارت خارجه اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد و سفیر انگلیس را باید احضار کرده باشد و مطالبات لازم را در این زمینه مطرح کند، گفت: هرگونه خسارت وارده به سفارت ایران بر عهده دولت انگلستان خواهد بود.

مهر

پربیننده ترین خبرها