هند: پول نفت ایران را کامل می پردازیم

هند: پول نفت ایران را کامل می پردازیم
شنبه 19 اسفند 1396 - 19:20

کاردار سفارت هند با بیان اینکه هیچ مشکلی بر روی پرداخت مبلغ فروش نفت ایران به هند وجود ندارد، گفت: پرداخت ها به یورو صورت می گیرد.

العالم - ایران / اقتصادی

دوش اوتام در حاشیه آغاز به کار نمایشگاه اختصاصی هند در ایران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هیچ مشکلی بر روی پرداخت مبلغ فروش نفت ایران به هند وجود ندارد، گفت: تمام پرداخت ها با یورو انجام می شود و ما برای پرداخت چند کانال داریم که یکی از آنها یوکوبانک است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر افزود: بانک های ایرانی با یوکوبانک حساب های مشترکی در ایران و هند دارند که بنابراین اتفاقی برای پول های حاصل از تبادلات تجاری دو کشور رخ نمی دهد.

اوتام یادآور شد: برای تجارت غیرنفتی با ایران، مکانیزم یوکوبانک هند را داریم که در ایران شعبه دارد و ۶ بانک در حال همکاری با آنها هستند و پرداخت ها از طریق یوکوبانک صورت می گیرد.

کاردار سفارت هند در ایران در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا پول نفت ایران از سوی هند پرداخت می شود یا خیر؟ گفت: بعد از تحویل هیچ مشکل برای پرداخت پول ایران وجود ندارد و شرکت های هندی هم مرتب پرداخت هایی را صورت می دهند پس مشکلی وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سوال اظهار داشت: همه بدهی های هند به ایران در دوران تحریم پرداخت شده است.

اوتام در ادامه به سفر اخیر حسن روحانی و دیدار وی با مودی نخست وزیر هند اشاره و خاطرنشان کرد: رهبران دو کشور می خواهند روابط دوجانبه افزایش یابد و در سفر رئیس جمهور ایران به هند نیز تأکید شده و سرمایه گذاران هندی در بخش نفت و گاز ایران وارد شوند و البته دو کشور مصمم به افزایش سطح تبادلات تجاری هستند.

وی افزود: حجم تبادلات تجاری بین ایران و هند در سال ۲۰۱۷ میلادی معادل ۱۲.۸ میلیارد دلار بوده است. ضمن اینکه هند نیز ۸۵ میلیون دلار در بندر چابهار سرمایه گذاری کرده و خط اعتباری ۱۵۰ میلیون دلاری را اختصاص داده است.

کاردار سفارت هند در ایران تصریح کرد: تمرکز هند بر روی فاز یک بندر چابهار است اگرچه براساس اعلام دولت ایران، این پروژه ۵ فاز دارد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه اختصاصی هند در ایران خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه صد شرکت هندی در حوزه های غذا، کلاسیک، مهندسی، آی تی و ماشین آلات حضور دارند که کالاهای خود را عرضه خواهند کرد و البته بزرگترین رویداد بعد از سفر روحانی به هند است که امیدواریم تجار ایرانی نیز نمونه آن را در هند پیاده سازی کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها