دیدارهای محرمانه مقامات سعودی با دشمن شماره یک مسلمانان

دیدارهای محرمانه مقامات سعودی با دشمن شماره یک مسلمانان
شنبه 19 اسفند 1396 - 18:59

روزنامه صهیونیستی 'تایمز آو اسرائیل' فاش کرد که مقامات بلندپایه اسرائیلی و سعودی هفته گذشته، دیدارهای محرمانه ای در قاهره پایتخت مصر داشته اند.

 تایمز آو اسرائیل، گزارش های منتشر شده، حاکی از آن است که همزمان با حضور 'محمد بن سلمان' ولیعهد سعودی در قاهره، نشست هایی میان برخی مقامات بلندپایه سعودی و اسراییلی انجام شده است. 
این پایگاه صهیونیستی اشاره ای نکرده که محمد بن سلمان نیز در این نشست ها حضور داشته است یا نه.
این در حالی است که محمد بن سلمان یکشنبه شب (13 اسفند) در نخستین دور سفرهای خارجی خود در کسوت ولیعهد سعودی، وارد قاهره پایتخت مصر شده بود.
در همین راستا، یک مقام مسئول در تشکیلات خودگردان فلسطین به روزنامه 'خلیج تایمز' گفت که مسئولان مصری همچنان به انجام مذاکرات میان طرف های سعودی و صهیونیستی که آن را 'پیشرفتی مهم' در مناسبات تل آویو - ریاض خواندند، ادامه می دهند. 
به گفته این مقام فلسطینی که نامش فاش نشده، 'روابط گرم میان اسرائیل و عربستان به ضرر تشکیلات خودگردان فلسطین است؛ به نظر می رسد که اسرائیل دیگر بزرگترین دشمن عرب ها نیست.'
تایمز آو اسرائیل می افزاید: بارزترین نشانه پیشرفت در مناسبات میان تل آویو و ریاض، آن است که عربستان هفته گذشته پس از 70 سال به شرکت هواپیمایی هند اجازه داد که از حریم هوایی عربستان برای ورود به فلسطین اشغالی استفاده کند.
چند هفته پیش در پی سفر 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی به هند، قراردادی در زمینه حمل و نقل هوایی بین این دو امضا شد که براساس آن قرار شد تا خط پروازی مستقیم از هند به فلسطین اشغالی فعال شود.
این روزنامه صهیونیستی همچنین نوشت: مذاکرات میان طرف های اسرائیلی و سعودی در هتل بزرگی با حضور مسئولان مصری انجام شد؛ منافع اقتصادی اسرائیل و مصر و عربستان به ویژه در دریای سرخ از جمله محورهای مورد مذاکره میان طرف ها بود.
روزنامه مصری 'الشروق' نیز در این باره نوشت: انتظار می رود که دولت آمریکا طی هفته های آتی، نکات اصلی طرح به اصطلاح صلح خاورمیانه این کشور معروف به «معامله قرن» را مطرح کند.
روزنامه الشروق افزود: بسیاری از کشورهای عربی به 'محمود عباس' رئیس تشکیلات خودگردان گفتند، هر طرحی که ترامپ ارائه می دهد، بپذیرد، درغیر این صورت بعدها پشیمان خواهد شد.
الشروق نوشت: آمریکایی ها به برخی از کشورهای عربی ابلاغ کردند که تصمیم ترامپ درخصوص انتقال سفارتخانه واشنگتن از تل آویو به قدس بخشی از تلاش آمریکا برای متقاعد کردن اسرائیل به ویژه تندروها جهت موافقت با برخی امتیازها به فلسطینیان است.
بر اساس طرح (توطئه) آمریکایی موسوم به معامله قرن، کشور مستقل فلسطین کاملا خلع سلاح می شود، اما پلیس قدرتمندی خواهد داشت و با مصر، اردن و واشنگتن همکاری امنیتی دو جانبه، منطقه ای و بین المللی مشترک خواهد داشت.
آوارگان فلسطینی نیز در اردن ساکن می شوند و به آن دسته از آوارگانی که در لبنان به سر می برند حق پناهندگی در چند کشور جهان داده می شود تا از این کشور مهاجرت کنند. 

پربیننده ترین خبرها