وضع اسلواکی بسیار متشنج است

وضع اسلواکی بسیار متشنج است
شنبه 19 اسفند 1396 - 20:28

کارشناس سیاسی می گوید وضع اسلواکی بسیار متشنج است و نخست وزیر این کشور برای بقای سیاسی خود دست به یک بازی خطرناک زده است.

العالم - اروپا

جری جورج مزنیسسکوف کارشناس سیاسی مسایل اسلواکی می گوید که وضع اسلواکی بسیار متشنج است و روبرت فیکو نخست وزیر این کشور برای بقای سیاسی خود دست به یک بازی خطرناک زده است. 

این کارشناس سیاسی در گفت وگو با روزنامه اتریشی کوریر می گوید که پس از قتل خبرنگار اسلواکیایی از سوی مافیا اکنون این کشور با بزرگترین اعتراضات سراسری از سال 1989 روبروست. 

این روزنامه می نویسد : دانشگاهها ؛کلیساها و قشرهای مختلف مردم در اعتراض سراسری علیه دولت حضور دارند.مردم اسلواکی اکنون انقلاب 1989 را دوباره تجربه می کنند.

به عقیده این کارشناس سیاسی نخست وزیر اسلواکی و دوستانش برای ماندن بر صندلی قدرت و برای کسب امتیازات بیشتر تنها از خود دفاع می کنند .

شب گذشته چهل وهشت شهر اسلواکی علیه دولت کنونی دست به راهپیمایی زدند و بسیاری از ناظران می گویند که این اعتراضات همچنان و به شکل وسیعتری هم ادامه خواهد داشت. 

یان کوچیاک خبرنگار مشهور 27 ساله اسلواکی که کلاهبرداری های مالیاتی و فساد مقامات سیاسی و دولتی در کشورش را فاش کرده بود در بیست و پنج فوریه بهمراه نامزدش به قتل رسید. 

یان کوچیاک در یکی از اخرین گزارش های خود ارتباط کلاهبرداری مالیاتی شماری از شرکت هایی که با حزب اسمر وابسته به نخست وزیر این کشور همکاری داشته و همچنین ارتباط مافیای ایتالیا با سیاستمداران اسلواکیایی و کارکنان دولتی این کشور را برملا کرده بود . 

این خبرنگار ارتباط مافیا و کلاهبرداری از کمک های مالی اتحادیه اروپا که در راس ان روبرت فیکو نخست وزیر این کشور بوده را کشف کرده بود.

پلیس اسلواکی می گوید که این خبرنگار بهمراه نامزدش در منزل مسکونی اش در غرب اسلواکی سه روز قبل از کشف جسدشان با ضرب گلوله به قتل رسیده بودند.

این خبرنگار در پاییز گذشته اعلام کرده بود که تهدیداتی از سوی افرادی دریافت کرده و پلیس را از این تهدیدات مطلع ساخته بود.

صداوسیما

پربیننده ترین خبرها