آلمان: سیاست های تجاری ترامپ، برای رونق و مشاغل، خطرآفرین است

آلمان: سیاست های تجاری ترامپ، برای رونق و مشاغل، خطرآفرین است
يکشنبه 20 اسفند 1396 - 17:21

خبرگزاری رویترز روز یکشنبه از برلین به نقل از «بریجیت زایپریس» وزیر اقتصاد آلمان گزارش داد که اعمال تعرفه آمریکا بر واردات فولاد و آلومینیوم، برای اشتغال و رشد اقتصادی، گران تمام می شود.

العالم - آمریکا

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از اعمال تعرفه 25 درصدی بر واردات فولاد و تعرفه 10 درصدی بر واردات آلومینیوم خبر داده، اما کانادا و مکزیک را از آن، مستثنی کرده است.

در همین حال، وزیر اقتصاد آلمان به رویترز گفت: سیاست های ترامپ، نظم اقتصاد آزاد جهانی را در معرض خطر قرار می دهد. 

وی افزود: ترامپ تمایلی به درک ساختار این نظم که بر نظام بازارهای آزاد و قانون پایه گذاری شده است، ندارد، هر کس که این نظم را زیر سوال برد، رونق، رشد و اشتغال را به خطر می اندازد.

زایپریس گفت: آلمان و متحدانش باید از نظم تجارت آزاد محافظت کنند و به واسطه پیشنهاد ترامپ برای معاف کردن برخی از هم پیمانان از اعمال این تعرفه ها، دچار تفرقه و اختلاف نشوند.

وی افزود: برای اروپا حائز اهمیت است که به طور گروهی نشان دهد که تمهیدات تلافی جویانه برای این تصمیم وجود دارد و ائتلاف تاجران آزاد، دچار شکاف نمی شود.

اتحادیه اروپا و ژاپن روز شنبه از آمریکا خواستند استثنائاتی برای تعرفه فلزات وارداتی از این دو منبع، قائل شود. این مناقشه، خطر وقوع جنگ تجاری را به همراه دارد. 

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها