رئیس سیا دخالت مستقیم کرملین در انتخابات آمریکا را تأیید کرد

رئیس سیا دخالت مستقیم کرملین در انتخابات آمریکا را تأیید کرد
يکشنبه 20 اسفند 1396 - 21:15

مایک پمپئو ادعای اخیر پوتین را رد کرده و می‌گوید که 15 روسی که به دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا متهم شده‌اند، در حقیقت عامل دولتشان بوده‌اند؛ روس‌ها می‌گویند این 15 نفر را به آمریکا تحویل نمی‌دهند.

العالم - آمریکا

«مایک پمپئو» از یاران نزدیک رئیس‌جمهور آمریکا که همان ماه اول ریاست‌جمهوری ترامپ به ریاست سازمان اطلاعات مرکزی منصوب شد، حالا اعتراف کرده که روس‌ها در انتخابات منجر به ورود «دونالد ترامپ» به کاخ سفید، دخالت کرده‌اند.

پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 و پس از آن، رقبای سیاسی ترامپ بارها نسبت به حمایت روس‌ها از وی و تأثیر این حمایت بر نتیجه انتخابات هشدار داده بودند؛ رئیس‌جمهور آمریکا همیشه این اتهامات را رد می‌کند و می‌گوید که این توهم، حاصل توطئه مخالفان برای زیر سوال بردن پیروزی غیرمنتظره وی در انتخابات است.

چند روز پیش «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه ادعاها و گزارشات مربوط به دخالت کشورش در انتخابات اخیر آمریکا را رد کرده بود؛ امروز مایک پمپئو گفت که این ادعای پوتین «نادرست» است و «روس‌ها تلاش کردند که در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 ایالات متحده دخالت کنند.»

ماه گذشته بود که «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات با معرفی 15 تبعه روس، آنها را به ارتباط گرفتن با برخی مهره‌های ستاد انتخاباتی ترامپ و دخالت در انتخابات با دستور مستقیم کرملین متهم کرد؛ پوتین اما گفت که روسیه اصلا ارتباط این افراد با کرملین را قبول ندارد و بخاطر عدم ارسال مدارک مدنظر مولر به مسکو، استرداد این 15 نفر به آمریکا منتفی است.

رئیس سیا به مسئله ارتباط این 15 نفر با دولت روسیه اشاره کرد و با تأیید این ارتباط گفت: «این روس‌ها بودند که در این ماجرا (دخالت در انتخابات) درگیر بودند.»

مایک پمپئو البته گفت که حوزه تحقیقات سیا فقط روی دخالت روس‌ها در انتخابات 2016 متمرکز است و این تحقیقات مشخص نکرده که آیا این دخالت، تأثیری بر نتیجه داشته است یا نه.

گفته می‌شود که روس‌ها با به راه انداختن کمپین تبلیغاتی در فضای مجازی علیه «هیلاری کلینتون» رقیب دموکرات ترامپ و دادن اطلاعات حاصل از هک ستاد انتخاباتی کلینتون به نزدیکان ترامپ، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا را در شکست رقیبش کمک کرده‌اند.

یکی از مظنونان اصلی، «جرارد کوشنر» داماد ترامپ است؛ وی که به همراه همسرش «ایوانکا ترامپ» در کاخ سفید مشغول است، چندی پیش از دسترسی‌ به اسناد فوق سری منع شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها