رئیس سیا: باید با "توسعه‌طلبی" ایران مقابله کنیم!

رئیس سیا: باید با
دوشنبه 21 اسفند 1396 - 06:26

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) گفت؛ تلاش می کنیم راهکار درستی برای مقابله با سلطه ایران در خاورمیانه (غرب آسیا) پیدا کنیم.

العالم - آمریکا

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه سی بی اس نیوز، مایک پومپئو Mike Pompeo در پاسخ به این سوال مجری شبکه که پرسید: «زمانی که شما در کنگره بودید به شدت منتقد توافق اتمی با ایران بودید. دولت اوباما این توافق را انجام داد و به نظر می رسد که اشکالات زیادی در آن وجود دارد. ایرانی ها بخش زیادی از سوخت اتمی خود را تحویل نداده اند و تاسیسات غنی سازی آنها کار نمی کند، نظر شما در رابطه با مذاکرات پیش رو با کره شمالی چیست، آیا می توانید مقایسه ای داشته باشید؟» گفت: بله معتقدم که اینگونه است. مهمتر از همه این است که شرایط بسیار فرق کرده است. دولت پیشین آمریکا از موضع ضعف با ایران مذاکره می کرد. اما دولت کنونی هم اکنون از موضع بسیار قدرتمند و همراه با تحریم هایی که بی نظیر هستند با رژیم کره شمالی مذاکره می کند. این مذاکره با روش متفاوتی برگزار خواهد شد. انتقاد من از تعهدات دولت اوباما در طرح اقدام مشترک این بود که آنها ایرانی ها را با ظرفیت فرار هسته ای به حال خود رها کرده اند. اگر سرمایه انسانی و ظرفیت غنی سازی کره شمالی به حالت خود بماند اینها همه مواردی هستند که خطری را برای جهان و رئیس جمهور ترامپ ایجاد می کنند. رئیس جمهور ترامپ بسیار مصمم است که از این موضوع در کره شمالی جلوگیری کند.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال مجری شبکه که پرسید: بنابراین شما به توافق با کره شمالی نگاه می کنید و می گویید که این نقطه آغازین است و حداقل آنچه ما می توانیم به آن برسیم توافقی بهتر در مقایسه با ایران خواهد بود، گفت: بله همینطور است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها