یک مسجد در شهر «برلین» آلمان به آتش کشیده شد

یک مسجد در شهر «برلین» آلمان به آتش کشیده شد
دوشنبه 21 اسفند 1396 - 10:13

ک مسجد متعلق به ترکیه در پایتخت آلمان توسط گروه‌هایی که هنوز شناسایی نشده‌اند اما ظاهراً وابسته به «پ ک ک» هستند، به آتش کشیده شد و خسارات شدیدی به آن وارد آمد.

العالم- اروپا

روز یکشنبه صبح به وقت محلی، یک مسجد در شهر «برلین» آلمان به آتش کشیده شد.

پایگاه اطلاع‌رسانی «تی آر تی ورلد» در این خصوص گزارش کرد، یک مسجد متعلق به اتباع ترکیه در شهر آلمانی برلین صبح یکشنبه به وقت محلی یک روز بعد از آنکه گروه تروریستی PYD/PKK تهدید کرد تا حملات خشونت‌بار بیشتری علیه ترکیه انجام می‌دهد، به آتش کشیده شد.

مسجد «کوچا سینان» که متعلق به سازمان مسلمانان ترکیه « DITIB» است به شدت در این حمله حریق عمدی آسیب دیده است.

«بایرام ترک» رئیس انجمن مسجد فوق گفت: «شاهدان ماجرا به ما گفتند که سه مهاجم با صورت‌های پوشانده شده، مواد آتش‌زا به سمت مسجد پرتاب و فوراً فرار کردند».

طرفداران PYD/PKK روز شنبه هفته جاری تهدید کردند که حملات خشونت‌بار بیشتری علیه نهادها و انجمن‌های ترکیه در آلمان صورت دهند تا از این طریق اعتراض خود را به عملیات ترکیه در شمال غربی سوریه نشان دهند. 

ارتش ترکیه، حمله به عفرین در حلب در شمال غرب سوریه را از 20 ژانویه آغاز کرد؛ زمانی که با توپخانه مواضع نیروهای کُرد در ریف حلب شمالی و غربی را هدف گرفت.

ترکیه شاخه زیتون را از جهت امنیت خود و تاثیر در ژئوپلتیک منطقه حیاتی می‌داند. اما این تفکر برای این کشور هزینه نیز داشته است. شلیک شدن بیش از 90 راکت توسط ی.پ.گ طی دو هفته به جنوب ترکیه باعث کشته و زخمی شدن بیش از 120 نفر شده است. همچنین تاکنون 41 نظامی ترکیه کشته و نزدیک به 200 نفر زخمی شده‌اند.

طبق این گزارش، از زمان حمله 20 ژانویه ترکیه در شمال غربی سوریه، طرفداران گروه «پی ی د/ پ ک ک» به چندین مسجد در شهرهای آلمان حمله کرده‌اند.

روز جمعه هفته گذشته، یک وب‌سایت وابسته به گروه «پ ی دی/پ ک ک»، مسئولیت حریق عمدی یک مسجد جامعه ترکیه در « لاوفن آم نکا» را برعهده گرفتند و تصاویر ویدئویی از این حمله را منتشر کردند.

گروه تروریستی پ ک ک از سال 1993 تاکنون در آلمان منع شده است اما همچنان فعالیت خود را حفظ کرده است و حدود 14 هزار نفر از طرفداران این گروه در میان جمعیت مهاجران کرد این کشور است.

ترکیه مدت ها است که آلمان را به دلیل عدم اقدام جدی علیه پ ک ک مورد انتقاد قرار داده است. 

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها