محور مقاومت طرح های خارجی علیه منطقه را ناکام گذاشت

محور مقاومت طرح های خارجی علیه منطقه را ناکام گذاشت
دوشنبه 21 اسفند 1396 - 16:45

محور مقاومت با غلبه بر ترویست ها توانست طراحی خارجی ها علیه منطقه را ناکام بگذارد.

العالم ـ لبنان

عدنان منصور، وزیر خارجه پیشین لبنان، به ایرنا گفته است، محور مقاومت توانسته طرح خارجی علیه منطقه را ناکام بگذارد و بر بخش بزرگی از گروه های تروریستی غلبه کند. به طوری که دولت داعش در عراق و سوریه به پایان رسیده است.

وی رویارویی واقعی بین محور مقاومت و محور دیگر که شامل غرب، رژیم صهیونیستی و شرکای عرب آنهاست، را از چالش های بزرگ پیش روی محور مقاومت برشمرده و خاطرنشان کرده است، این رویارویی ادامه خواهد داشت زیرا محور مقاومت نمی تواند وجود رژیم غاصب را بپذیرد. رژیم صهیونیستی سیاست ذلیل کردن ملت فلسطین و یهودی سازی سرزمین فلسطین را با اخراج ساکنانش در کنار تجاوزهای روزانه شان ادامه می دهد. ملت های آزاد منطقه نمی توانند صهیونیست ها و گروه های تروریستی را در کنار خود قبول کنند.

وزیر خارجه پیشین لبنان، برخی ادعاها که حضور ایران در نبردهای عراق و سوریه را در راستای تلاش برای سلطه جویی در منطقه می دانند، رد و خاطرنشان کرده است، زمانی که آمریکا از فاصله 11هزار کیلومتری می آید و در منطقه خاورمیانه مداخله می کند، این حق را دارد و آنچه که انجام می دهد در راستای امنیت ملی آمریکا خوانده شده و درست است؛ اما ایران که در مرزهایش تروریسم و گروهک های تروریستی وجود داشت، با دست های بسته بایستد و نگاه کند؟ یا عراق، سوریه، لبنان همین گونه؟ در مرزهای لبنان نیز تروریستها بودند، یا در سوریه تروریستها جولان می دادند و همچنین در عراق. تروریسم بارها ایران را مورد هدف قرار داده است.

وی تصریح کرده که ایران باید با کشورهای منطقه که واقعا با بحران تروریسم روبرو بودند و با تروریستها می جنگیدند، وارد یک همکاری می شد. کشورهایی که در برابر طرح استبدادی و استعماری تسلط و هیمنه بر منطقه مقاومت می کردند. قطعا غرب این امر را نمی پذیرد که ایران در میدان مشرق زمین وجود داشته باشد. 

منصور خاطرنشان کرده که حضور ایران در میدان های مشرق زمین نه تنها قدرت برای خودش است، بلکه قدرت برای دیگران نیز به شمار می رود. زمانی که ایران خود را در برابر تروریسم حفظ کند، دیگران را نیز از شر و خطر تروریسم حفظ می کند. آنچه ایران انجام داده و می دهد با هماهنگی کامل و به درخواست کشورهایی است که با تروریسم روبرو بودند، چه عراق و چه سوریه. ایران با هماهنگی با دولت های ملی این کشورها برای مبارزه با تروریسم وارد شد که همه منطقه را تهدید می کرد.

پربیننده ترین خبرها