دست درازی رژیم اشغالگر به «کرانه باختری»

دست درازی رژیم اشغالگر به «کرانه باختری»
دوشنبه 21 اسفند 1396 - 17:37

رئیس رژیم صهیونیستی در کنفرانسی خواستار بررسی سیطره کامل این رژیم بر کرانه باختری شد و گفت: قانون و حاکمیت اسرائیل باید تمام کرانه باختری را در بر بگیرد.

العالم - فلسطین اشعالی

فارس -- «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی به بررسی تسلط کامل این رژیم بر کرانه باختری فراخواند و تأکید کرد، منظور او تسلط تدریجی بر کرانه باختری و بر بخشی از آن نیست بلکه قصد او سیطره کامل بر تمام کرانه باختری است.

بر اساس گزارش وبگاه «الرساله»، ریولین در کنفرانسی در قدس اشغالی گفت: حاکمیت و قانون اسرائیل باید در تمام کرانه باختری اجرا شود، این گام باید فراگیر باشد، منظور من انضمام کم‌کم (کرانه باختری به اسرائیل) نیست، این اشتباه است که فکر کنیم می‌توان قانون اسرائیل را بر بخش‌هایی از کرانه باختری اجرا کرد.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد مسیری معین را در پیش بگیریم نباید این کار را نصفه و نیمه یا با ترس انجام دهیم. در این جمع تعدادی هستند که معتقدند آینده دولت فقط با تقسیم زمین و جدایی از همسایگان فلسطینی امکانپذیر است اما تعداد بسیار دیگری مانند من هستند که معتقد به تقسیم زمین نیستند و می‌گویند فرصت برای تطبیق حاکمیت اسرائیل و قوانین آن بر تمام کرانه باختری وجود دارد.

صهیونیست‌ها تا قبل از سال 1948 با خرید زمین‌های فلسطینی (هر چند بسیار اندک)، اجرای نقشه از پیش طراحی شده خود را شروع کردند و سپس قطعنامه تقسیم سازمان ملل را پذیرفتند اما اعلام تشکیل رژیم صهیونیستی در سال 1948 موجب از دست رفتن حدود 80 درصد اراضی فلسطینی شد، این امر در سال 1967 وضعیت جدیدی پیدا کرد. در این سال نه تنها کرانه باختری و نوار غزه که صحرای سینا و بلندی‌های جولان نیز به اراضی اسرائیلی اضافه شدند و این اراضی 4 برابر شد.

پربیننده ترین خبرها