حزب الوفد مصر از مرسي حمایت كرد

حزب الوفد مصر از مرسي حمایت كرد
پنج‌شنبه 8 تير 1391 - 05:07

عضو هيئت عالي حزب الوفد مصر بر حمايت و پشتيباني از محمد مرسي تاكيد كرد و خواستار تدوين قانون اساسي و انتقال قدرت به رئيس جمهوري منتخب شد.

"حسين منصور" روز پنجشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: حزب الوفد به نتايج انتخابات رياست جمهوري احترام مي گذارد ؛ زيرا اولين بار است كه از 60 سال پيش تاكنون انتخاباتي دمكراتيك در مصر برگزار مي شود.

وي بر لزوم تدوين قانون اساسي مصر در سريعترين زمان ممكن به منظور تعيين اختيارات رئيس جمهوری و برگزاری انتخابات پارلماني تاكيد كرد.

منصور گفت: انتخابات يكي از دستاوردهاي انقلاب 25 فوريه است و اگر نبود، مردم مصر نمي توانستند رئيس جمهوري را در انتخاباتي آزاد برگزينند.

وی اظهارداشت : حزب الوفد عمر خود را دردفاع از دمكراسي، آزادي و حق ملت در تعيين سرنوشتشان صرف كرده، لذا بايد پشتيبان رئيس جمهوری منتخب باشد.

عضو هيئت عالي حزب الوفد مصر با تاكيد بر دفاع این حزب از انقلاب مصر و دستاوردهاي آن، گفت: هيئت موسسان بهتر است كه به كار خود ادامه داده و قانون اساسي را تدوين و اختيارات رئيس جمهوری را در سريعترين زمان ممكن مشخص كند تا انتخابات پارلماني برگزار و موضوع انتقال قدرت به اتمام برسد.

منصور گفت: حزب الوفد موافق نيست كه نيروهاي مسلح مصر از امتياز خاصي برخوردار باشند؛ زيرا اين نيروها بخشي از نهادهاي كشور هستند و بايد زير نظر قانون اساسي و مفاد آن فعاليت كنند.

وي تصريح كرد: انتخابات رياست جمهوري پيش از وجود قانون اساسي كه اختيارات رئيس جمهوری را تعيين كند، برگزار شد كه اين امر يك موضوع خطرناك به شمار مي رود.

28-20:40

پربیننده ترین خبرها