درخواست ظریف برای آزادی سرباز ایرانی اسیر شده در پاکستان

درخواست ظریف برای آزادی سرباز ایرانی اسیر شده در پاکستان
سه شنبه 22 اسفند 1396 - 11:35

وزیر خارجه ایران در دیدار با مشاور امنیت ملی نخست‌وزیر پاکستان خواستار تلاش مقامات اسلام‌آباد برای آزادی سرباز ايراني اسیر در دست گروهک‌های تروريستی در این کشور شد.

العالم-ایران/سیاسی

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود با مقامات پاکستانی، صبح امروز (سه‌شنبه) با ژنرال «ناصرخان جنجوعه» مشاور امنیت ملی نخست‌وزیر این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این ملاقات مشاور امنیت ملی نخست‌وزیر پاکستان با اشاره به مناسبات و روابط بسیار خوب 2 کشور گفت: آنچه در روابط 2 کشور بسیار اهمیت دارد این است که ایران و پاکستان در کنار هم باشند و موضوعات را مدیریت کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار بر آمادگی کشورمان برای توسعه بیشتر مناسبات و همکاری‌ها در تمام سطوح با پاکستان تاکید کرد.

در ادامه طرفین از افزایش همکاری‌های امنیتی و حفاظت بیشتر از مرزها استقبال کردند و در خصوص برگزاری نشست کمیسیون‌های امنیتی و کنسولی، بهره برداری از ظرفیت‌های بنادر گوادر و چابهار با هدف توسعه همکاری‌های اقتصادی بین 2 کشور، بررسی راه‌های افزایش همکاری‌های بانکی و بهره برداری از خط لوله گاز، همکاری‌های چند جانبه و موضوعات منطقه‌ای، مبارزه با تروریسم، به ویژه مبارزه با داعش گفت‌وگو و تبادل‌نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این ملاقات از مقامات پاکستانی خواست تلاش کنند تا سرباز ایرانی اسیر در چنگال یک از گروهک‌های تروریستی آزاد و به آغوش خانواده باز گردد که قول حداکثر همکاری داده شد.

 رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران یکشنبه شب 20 اسفند ماه در رأس یک هیأت سیاسی و اقتصادی به اسلام‌آباد سفر کرد.

وی روز گذشته در اسلام‌آباد با مقامات این کشور از جمله وزیر خارجه، نخست‌وزیر، وزیر کشور و رئیس مجلس ملی دیدار و گفت‌وگو کرد و نشست مشترک تجاری ایران و پاکستان نیز با حضور ظریف و خواجه محمد آصف همتای پاکستانی در اسلام آباد گشایش یافت.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران قرار است امروز در ادامه سفرش به پاکستان به کراچی برود و نشست تجاری ایران و پاکستان نیز در کراچی و با حضور تجار و فعالان اقتصادی 2 کشور برگزار خواهد شد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها